Declinul continuă pentru U Banca Transilvania. Formația ardeleană a ajuns la al treilea eșec consecutiv în EuroChallenge și rămâne fără nicio șansă să treacă de grupe.
Chiar dacă tabela indica avantaj clujean la pauza încleștării cu Atomeronu, maghiarii au fost cei ce s-au bucurat la final, 73-64. Căderea din ultima parte a jocului îi dă de gândit lui Marcel Țenter, tehnician ce a explicat rezultatul trupei sale.
„Vreau să felicit echipa din Paks. Ei au jucat foarte bine în partea a doua a jocului. Am avut parte de o desfășurare diferită a partide, în sensul că noi am practicat un baschet bun în prima repriză, executându-ne planul de joc. Am pasat, am avut curajul să aruncăm și am înscris câteva coșuri importante. Ulterior, în sferturile trei și patru, când adversarii au avut acele parțiale, ne-a fost frică să jucăm. Totul se rezumă la partea psihică și această lipsă de încredere se vede în orice parte a jocului, de la aruncări, la decizii. De fiecare dată când ma avut șansa să ne revenim, am făcut greșeli cruciale.”
*Foto: Manases Sandor/u-mobitelco.ro
39 comentarii la aceasta stire:
despartirea de meda, cuic si lalovic
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Aceasta este unica solutie pentru ca U sa aiba vreo sansa in acest sezon. Singura vina a acestor jucatori este ca nu ne mai aflam in anul 2004 cand ei jucau binisor. cu un pic de antrenament acuma la varsta lor, cred ca Tenter, Bobo si cu Cristescu reusesc sa faca o mai buna prestatie in teren decat acesti 3 jucatori sarbi care tin pe banca o intreaga generatie de jucatori autohtoni. Daca tot aducem straini hai sa nu ne mai "intarim" lotul cu pensionari ridicoli, ci sa aducem in locul celor 3 mai sus pomeniti, doar 2 jucatori dar de calitate. E plina lumea de copii lituanieni, sarbi, croati, sloveni care ar veni pe aceeasi bani si ar aduce performanta. In caz ca asta se vrea...
U BT
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)lol.....
@gratian
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Ai perfecta dreptate, mai ales ca Tenter face greseala sa-i foloseasca impreuna in teren pe Meda si pe Cuia, care sunt maini moarte in atac, pt ca nu dau nici un cos, mai raman 3 care ar trebui sa arunce la cos, da daca joaca si Jucan ca aseara, atunci cu astia trei pe teren avem 3 maini moarte care pe atafc nu conteaza.
U BT
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Totusi baschetul nu este doar aruncat la cos!
@ARM
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)nu, dar cand n-ai cine sa-ti arunce, la cos ti se scurg 24 de secunde si gata.... din pacate nu-i fotbal sa faci 80% posesie fara sa inscrii un gol. In afara de Hargrove, care iarasi a fost bun, respect D, ceilalti n-au prea aruncat la cos, sau au aruncat dar fara rezultat, dupa cum spuneam, posesie fara gol marcat...... degeaba am recuperat la o faza de 3 ori mingea, daca n-a fost cine s-o bage in cos.....
U BT
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)n-ai inteles mesajul meu!
Tenter
cu 10 ani în urmă (19.11.2014) RaspundeDraga Marcele , totul se rezuma la lipsa de tactica in atac , cu scheme de juniori , si la lipsa de pregatire fizica .
Bineinteles ca de toate acestea nu esti vinovat tu . Ma bucur ca Pintea este din nou secund ( este poate cel mai bun secund din tara )pentru ca vei avea mare nevoie de el ( vezi ce face Achim fara secundul de anul trecut ). Sper sa poti sa-i convingi pe capitan si acolitii lui ca pregatirea nu se face la Deutsches Haus si ca antrenamentele se conduc de antrenor . Legat de jucatorii autohtoni , hai sa-l lasam pe Cristescu sa-si numere titlurile la juniori ca noi o sa numaram jucatorii promovati .
Situatie
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Sigur ca este un cumul de factori care genereaza situatia actuala,dar sa-mi fie cu iertare,exceptandu-l pe Hargrove,restul nu sunt straini de nivelul unui buget de peste milionul de euro si mai ales de nivelul unor cupe europene...
U BT
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)cine ti-a spus ca bugetul depaseste milionul ala sau ca este macar pe acolo? Zvonurile postate prin presa? Bugetul este pe masura necesitatilor si aloca in functie de ele!
@ARM
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)M-ai umplut de respect cu comentariul asta despre buget...
@situatie
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Bineinteles ca sunt o sumedenie de factori care genereaza aceasta situatie , pentru mine unul foarte important este varsta jucatorilor.Media celor 10 jucatori obisnuiti din rotatie este de aproximativ 31.5-32 ani.De aici se pot trage multe concluzii .O echipa care vrea performanta cred ca ar trebui sa aiba o medie de 27-28 ani.
@dans
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Suntem cam pe aceeasi lungime de unda.Din punctul meu de vedere la cei peste 30 de ani experienta este determinanta doar in cazul celor care au fost si bine inzestrati dpdv al potentei fizice si ca atare le-au mai ramas resursele necesare pentru a-si pune in valoare atu-ul experientei,cand esti insa total depasit de ritm si angajament poti sa ai si mama stiintei jocului ca te mai ajuta cel mult la un sah in cartier...
pentru fanii Cuic si Meda
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Cred ca nu ati inteles mesajul lui ARM :)))): baschetul nu e numai aruncat la cos, e constituit si din mingile pierdute, din lipsa conditiei fizice si din neputinta in aparare datorita varstei unor jucatori "legendari" carora trebuia sa li se organizeze demult meciul de retragere si din multe alte detalii care fac diferenta. Nu trebuiau aruncati pe geam banii pe jucatori care de ani de zile dezamagesc publicul. Si evident ca acesti jucatori vor vrea sa joace pana la 45 de ani daca e posibil, daca cineva lipsit de creier e dispus sa plateasca pentru contraperformanta lor.
pt "cunoscatori"
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Astia care ii huliti asa mult pe Cuia si Meda, ca fapt divers, cu ei in teren am fost pe plus : Meda +12, Cuic +4. Chiar daca in atac nu au facut nimic au jucat bine in aparare/recuperare. Da un meci nu se castiga cu atat, trebuie sa bagi si mingea in ate.IAr aici avem specialisti Cuic (0/4), Silvasan (2/14) Mandache (2/9).
Sa nu uitam ca am avut 73!!! de aruncari. Mai mult in ultimele 2 min nu am marcat nimic (din 3 aruncari de 2p, 3 de 3p si 2 libere)!
In aparare am jucat bine - pe asta pune accentul Marcel, dar in atac ... poate oboseala, poate sala noua...
cetatenie
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Mai dar Cuic si Meda nu se baga si ei la cetatenie? Ca oricum vorbesc romaneste mai bine ca multi altii si sigur vor ramane in timp prin banca tehnica a clujenilor... (valabil si pentru Seals si Darby...)
U BT
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Meda vorbeste foarte bine romaneste, are chiar si accent :)) Cuic in schimb nu vorbeste asa de bine dar sunt politicieni care vorbesc romana mai prost(fara insinuari)! Din cate stiu amandoi si-au inceput demersurile, ce nu stiu este cum se vor finaliza si cand! Despre romana celor doi Seals si Darby nu stiu nimic, as fi curios daca au invatat (Dykes de exemplu incepuse sa invete, LAwrence era pe langa subiect)
:)))
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)numai ca echipa s-a desprins cu cuia si meda pe teren si cand au fost marile vedete barnette millege si mai ales asus asilor mandache a pierdut sfertul 3 cu 12 puncte! si asta doar pt ca s-a zbatut lalovici in aparare ajutat partial de hargrove! incercati sa va uitati la meci inainte sa comentati :)
Mandache
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Pacat de calitatile sportive pe care le are,s-a obisnuit sa traiasca decat din ele ,ca ursul din grasime intr-o lunga hibernare...
normal ca s-a desprins
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Normal ca U s-a desprins in prima parte - asa cum e si firesc la o echipa care joaca acasa si e favorita. Problema e ca noi nu trebuia sa stam in desprinderea aceea: trebuia sa avem constanta pe tot parcursul jocului: nici Sean nu e f bun, Millage e batran si el, Mandache face si el ce poate, nu a fost adus sa dea 30 de ptc pe meci. Problema lui U este alta: ar avea nevoie de 2 pivoti gen Zoran si Gerald Lee in locul excesului de fundasi, si de o extrema superpotenta gen Dykes, in jurul carora sa se subordoneze jocul celorlalti. Asa nu am mai asista la lipsa de inspiratie in atac. Lalovic s-a zbatut in aparare, bravo lui dar daca de la jucatori ca el asteptam miracole, echipa este foarte departe de locurile 1-4.
Cuic
cu 10 ani în urmă (19.11.2014) RaspundeMillege a crescut de la meci la meci cu Bobo.Cat timp o sa fie Tenter probabil nu o sa aiba randamentul pe care il poate da si pe care toti il asteptam. Tenter de cate ori are ocazia ii pedepseste pe americani la prima greseala.Acest lucru sa intamplat si cu Millege in meciul cu Steaua,multi poate au vazut conflictul.In mare parte acelasi lucru se intampla si cu Barnette sau Hargrove.
Stiu ca multi dintre voi aveti o prietenie stransa cu Cuic ,dar pe mine ma intereseaza foarte putin acest aspect.
Eu vin la sala sa vad un meci bun daca se poate nu,aerele de vedeta ,iesirile necontrolate , si cearta lui Cuic cu arbitrii ,colegii sau antrenorul si privitul lui in sala dupa femei.Intradevar acum are o sansa buna ca sunt multe fete noi in sala noua.De asta nu joaca Cuic ca nu ii mai ramane timp de concentrare asupra jocului.
:)))
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)chiar! poate imi explici de ce a fost adus mandache? ca de aparat nu se apara! conducator de joc nu poate sa joace! daca zici ca nici sa dea puncte pe meci nu a fost adus poate ma luminezi
e haos
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)nu putem opina despre un jucator, atata timp cat in echipa asta avem excess de fundasi si lipsa de pivoti, deci nu se respecta organigrama unei echipe care vrea performanta. din moment ce e haos, nici silva nu mai poate sa isi dea punctele de exemplu, nici manadache sa arate de ce e in stare etc. De asta a avut U succes cu Zoran, Thompson, Dykes etc. pentru ca fiecare stia exact ce trebuie sa faca in fiecare moment al meciului.
rotatie
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)gratian, despre performanta de care zici tu si cu jucatorii enumerati, aceasta s-a facut in conditiile unei rotatii de 7-8 oameni si in conditiile in care nu erau atatea "guri de foc"(paul, thompson, tyler, fometescu, erau jucatori care au inteles ca nu conteaza daca dai 2 pct sau 20 de pct pe meci atata timp cat echipa are de castigat). in actuala echipa cu o rotatie de 10 jucatori antrenorul(bobo si marcel) trebuiau sa il faca pe fiecare jucator sa isi inteleaga rolul in echipa si sa ii faca sa uite de statistici si performante proprii. cam asta e problema la echipa asta,fiecare trage pentru el, 2-3 excetii poate.
nu stiu de ce..
cu 10 ani în urmă (20.11.2014)O simpla parere..
In echipa asta nimeni nu stie ce are de facut. sincer. pe langa asta se vede clar un blocaj psihic la jucatori, blocaj ce il au de la meciul su sibiu incoace.. din momentul in care adversarii ajung la o diferenta mica de puncte fata de noi (de regula sfertul 3 sau 4), jucatorii nu mai isi asuma o aruncare, intreaga echipa e haotica, Cuic ar vrea sa fie eroul si asa mai departe. E greu in conditiile astea sa spui ca Mandache (pe care recunosc, eu il apreciez mult) nu baga mingea in cos. si sa fim seriosi. vrei sa zici ca nici Mandache nu se apra bine om la om? sau ca nu e un om serios?
toate atacurile noastre is aiurea. se bate mingea pana in ultimele 8 secunde si dupaia incep jucatorii parca sa se miste. prinde unul mingea in ultimele 2 secunde si arunca cu om pe el..
se zice ca nu exista esec ci numai rezultate. asta inseamna ca din orice e de invatat: si din victorie si din infrangeri!
si fratilor, de cand cu sala noua nimeni nu striga nimic. Parca am fi la teatru.. nu trebuie galerie, dar trebe sa bati din palme si sa iti deschizi gura si zici un HAIDE U!
repet. e doar o simpla parere, e parerea mea.
San Antonio Spurs
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Starting five: Duncan 38, Diaw 32, Parker 32, Green 27, Leonard 23. Bench: Ginobili 37, Bonner 34, Splitter 29, Belinelli 28, Joseph 23. An de an,cate 100!!! de meciuri in 240 de zile. Campioni anul acesta,finalisti (aproape campioni) anul trecut. Eu personal am vazut jucatori de baschet de 16-20 de ani care alearga mai putin decat cei de 35 de ani. Cred ca nu varsta jucatorilor e cauza rezultatelor lui UBT (nici panourile sau inelele).
San Antonio Spurs , pregatire fizica
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Dupa cum se vede in acesta echipa este situatia pe care si eu am descris-o ca fiind perfecta ,intr-un alt articol si anume o combinatie intre varsta jucatorilorm si experienta
Media de varsta a acestor jucatori este mai mica decat a noastra cu cel putin un an si un alt lucru f.f. important este ca au 5 jucatori cu varste sub 30ani, pe cand noi avem doi dintre care unu e baciu(jucator de la care nu poti avea pretentii sa iti creasca jocul prin viteza).
Acum noi comparam mere cu pere , nu cred ca putem vorbi de pregatirea fizica la nivel de NBA cu Romania.
Cred ca U sta rau si la pregatirea fizica , in primul rand cei 4 romani care au fost la nationala si au sarit in mare parte peste pregatirea de vara atat de importanta si se vede asta in jocul lor ,in primul rand in jocul lui Silva care a fost si accidentat parca.Nu pot sa comentez despre restul pregatirii ,prentru ca nu am vazut cum sa lucrat ,dar pot sa obsev ca le cam lipseste oxigenul pe tern , se sufoca pe teren dupa cateva minute state pe parchet.
@alin67
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Pai de fapt confirmi,astia in afara de stiinta jocului sunt fantastici fizic,Diaw e puternic precum un taur si se apara senzational,Parker si Ginobili sunt agili ca niste veverite,zici ca acum au terminat colegiul(am vazut la Manu niste slam-uri de m-am frecat la ochi).Altminteri uita-te la Nash,desi a fost fabulos si e compendiu de baschet,de cand l-a tradat corpul a alunecat definitiv pe tobogan.
stiinta jocului,
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Eu nu cred ca toti acesti jucatori au pierdut stiinta jocului ,pur si simplu dupa pauza nu mai pot duce fizic meciul.
Cateva sugestii pe termen scurt: vii mai repede de la cabina si ii pui la miscare , exercitii usoare de miscare pentru cei de pe banca.
De multe ori se intampla ca anumiti jucatori stau cate 10-15 minute nemiscati , dupa care ii pui la efort maxim, pot aparea accidentari plus corpul lor doarme deja.Spatiu in sala au cat vreau ei acum, doar bunavointa le lipseste.Bineinteles nu toti odata ,pe rand si in functie de cum gandeste antrenorul meciul.In multe cazuri este posibil ca inainte sa il introduci in teren poti sa il pui la cateva miscari , pentru ca atunci cand intra in teren sa fie la nivel fizic cat mai aproape de ceilalti.
varsta
cu 10 ani în urmă (19.11.2014) RaspundeEu am sustinut doar ca nu varsta e cauza,n-am scris nimic de pregatirea lor fizica,relatii de joc,moral,etc., aspecte importante, dar pe care nu le cunosc.Nash are aproape 41 de ani,si fiecare an in plus conteaza enorm de la o anumita varsta incolo.La 35-36 inca juca exceptional.
Cuic
cu 10 ani în urmă (19.11.2014) RaspundeMeda,Silva,Lalovici,Baciu sunt maini moarte pentru ca nu au sau nu mai au pregatire fizica in schimb Cuic are o conditie fizica foarte buna pt. varsta lui . El e mana moarta pentru ca e rudimentar dpdv tehnic si are pretentie de lider . Problema e ca se poate face o echipa cu jucatorii pe care-i avem cu conditia sa se sparga gasca . Pe unde a umblat Cuic a creat numai probleme . Bobo nu l-a vrut la echipa dar i s-a impus , toata lumea stie conditia pusa de capitan , astfel incat s-a ajuns ca la antrenamente sa se vorbesca mai multe limbi deodata iar Bobo mai mult sa asculte .
:))))
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)statistica: in doi ani cat a lipsit de la cluj cuic are 8-1 in meciurile cu clujul. are 2 finale jucate in campionat si una de cupa. eu sper sa creeze aceleasi probleme si la cluj :)si parca era declarat si mvp in sezonul jucat la mures.
U BT
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Cati jucatori din campionatul asta se pot lauda cu o colectie draguta de triple double? Cati jucatori din campionatul asta se pot lauda ca la 36 de ani sunt capabili sa recupereze 9 mingi pe meci? Si-a pierdut capacitatea de a arunca la cos in ultima perioada dar de cand a revenit Marcel, chiar daca am pierdut ambele meciuri, se vede o crestere a performantelor lui sportive!
Cat despre comentariile de mai sus.... sunt pe langa subiect, aseara Baciua a dat 10 puncte si a recuperat 5 mingi, rezonabil pentru cat a jucat(nu am numarul de TO), Lalovic 7 puncte, 4 recuperari si o pasa decisiva, Meda 3 puncte, 4 recuperari si 4 pase decisive, Cuic 2 puncte, 9 recuperari si 2 pase decisive, mainile astea moarte aseara au contabilizat 22 de puncte(dintr-un total de 64 de puncte adica putin peste 30%), au recuperat mingea de 22 de ori si au pasat decisiv de 7 ori..... pentru niste maini moarte as spune ca ii foarte bine!
In meciul cu Steaua:
Lalovic 14 puncte, 4 recuperari si 1 pasa decisiva
Cuic 7 Puncte si 7 recuperari
Meda 3 puncte, 1 recuperare si 3 pd
Baciu 2 puncte si 3 recuperari
Total 26 de puncte(dintr-un total de 57 adica peste 40% din puncte), 15 recuperari si 4 pase decisive, nici aici nu ii rau pentru niste maini moarte, moarte, moarte......
Daca va uitati putin la statistica meciurilor veti descoperi ca la fiecare meci au marcat toti jucatorii care au fost in teren ceea ce inseaman ca cel putin din punct de vedere a performatelor individuale nu vom avea nici un campion sezonul acesta!
P.S. Aseara, revenirea in sfertul 2 a fost facuta cu Meda si Cuic in teren nu cu Barnette si Milleage ...... Mi-arr place sa ii vad si pe Barnette si pe Milleage jucand la adevarata lor valoare, dar cum nu o fac inca prefer sa ma bucur de munca bosorogilor! Milleage a fost clar depasit in viteza de coordonatorii ungurilor pe cand Meda cu un fizic mult mai solid si cu ceva mai multi ani la bord a reusit sa faca fata cu mai bine! Pacat ca nu avem o reluare a meciului, ar merita sa il mai vedeti odata!
Poate il rugati pe DoruAk47 : http://www.youtube.com/user/doruaka47 sa urce meciul pe canalul lui!
cluj
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)cuic e un super-jucator, din pacate nu mai poate, sau cine stie, poate ne va oferi o supriza si is va reveni:)
U BT
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Merita lasat sa incerce, de cand a revenit Marcel a reinceput din nou sa recupereze....
free62
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Cand ei au revenit am inceput sa jucam cu Meda, Cuic, Hargrove, Lalovic si Baciu. Culmea niste jucatori care nu marcheaza din ce zic acesti suporteri inzestrati cu o gandire mirifica, dar prin ceva miracol am revenit si era acolo echipa. Moment in care Marcel are minunata inspiratie de a-l introduce pe Millage. Ce se intampla dupa aia, poate ma ajutati cu detalii domnilor experti? DUpa ce i-a facut aseara cred ca Millage o sa aiba multe de patimit cu Marcel si nu imi pare rau. Cu batranii astia fara potenta fizica si expirati am reusit anul trecut meciuri fabuloase.
Eu ma uit la ceva simplu...ce ritm, ce contraatacuri impune Meda si ce se intampla cand el nu e pe teren. Nu are rost sa discutam. Joci cu Trabzon(!!!) si te distantezi in sfertu 2 cu Meda in teren. Ala ba care nu da puncte. SUntem niste fraieri ca rotim jucatorii, daca cineva ne va scoate din criza ei o vor face si trebuie lasati sa joace 30-40 de min pe meci. Meda, CUic, Hragrove, Jucan, Silvasan si Baciu...sunt oameni pe care ii duce capul si impreuna marcheaza cat trebuie. Nu a fost meci anul trecut cu ei sa ne facem de ras in halul asta cu 57 si 64 de pct. Ce faulturi scoate Lalovic iti sta mintea in loc, o stiinta a jocului extraordinara. Meda sa ma ierte americanii, dar sta pe picioare mai bine decat Millage si Barnette la un loc. Ar trebui sa ignoram pt ceva vreme faptul ca avem 10 jucatori.
Cum sa afirmi ca ai lipsa de pivoti de exemplu cand si aseara pivotii ti-au dus greul. E prima data de 15 ani incoace cand sunt 4 jucatori pe cele 2 pozitii. Este o rusine ce joaca o parte din cei adusi...adica cand vor si cu ambitie din cand in cand. Sa gresesti pasa aia la +3, daca era Ghita Roman il omora pe loc...nu mai prindea lotul in secolul asta
U BT
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Daca ai lasa aciditatea asta deoparte ar fi excelent! In rest, ce sa spun, ai dreptate, asa am vazut si eu meciul!
free62
cu 10 ani în urmă (19.11.2014) RaspundeNu se poate mah sa fii mare marcator(nu ca "expiratii aia de sarbi") si sa iti faca pivotul bloc de 5 stele, iar tu pana patrunzi sa vina avdersaru prin spate si sa te inchida la fiecare faza. Este rusinos efectiv...
In continuare sub asteptari
cu 10 ani în urmă (19.11.2014)Poate vom ajunge sa spunem ca il regretam pe BOBO.
Oare Tenter nu a plecat de la echipa tot din prisma unor rezultate slabe?
U BT
cu 10 ani în urmă (20.11.2014)Lol, voi de unde tot iesiti?
Este necesar să vă autentificaţi pentru a putea introduce comentarii.
Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.
Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.
După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!