Stiri Juniori U15 Masculin

CE JUNIORI U16 FEMININ. România pierde partida cu Luxemburgul

Costin Marinescu

Costin Marinescu
12.07.2012

România a pierdut prima partidă pe care a disputat-o la Campionatul European de Junioare sub 16 ani Divizia B, de la Tallin, Estonia.

Selecționata noastră a cedat cu 76 – 84 (23-13, 21-25, 17-20, 15-26) în fața Luxemburgului după ce, la începutul meciului, părea să se îndrepte spre o victorie fără emoții.

Luxemburgul a dominat lupta de sub panou, câștigând duelul recuperărilor cu 56 – 38. România nu a avut  nicio jucătoare capabilă să o blocheze pe Lisa Jablonowski sub panou. Centrul de 1.86 și 14 ani a terminat meciul cu doar 8 puncte marcate (33.3% la aruncările din acțiune), dar cu 18 mingi recuperate, câte 9 sub fiecare panou.

Cu câte 18 puncte, Sandra Steiner (foto) și Paula Lenart au fost cele mai bune marcatoare ale echipe noastre. Leinart a adăugat acestora 10 recuperări. Vasilica Cuzic a marcat 15 puncte, iar Teodora Neagu a terminat meciul cu 10 puncte și 6 recuperări.

România a început bine partida. În primul sfert a forțat adversarele să piardă 12 posesii și grație a 10 puncte marcate de Lenart și de 5 aduse de Cuzic, s-a desprins după 10 minute de joc la 23 – 13.

Continuare meciului a însemnat o cursă de urmărire a Luxemburgului. Jablonowski a început să controleze din ce în ce mai mult spațiul de 3 secunde și a adunat până la pauză 12 recuperări. Echipa noastră s-a bazat în continuare pe apărarea agresivă la nivelul fundașilor, forțarea de turnovers și punctele marcate din astfel de situații, categorie la care, după 20 de minute de joc, România conducea cu 20 – 4.

Scorul la pauză a fost 44 – 38, dar după 1:20 min din repriza secundă, Luxemburg egalează la 44 prin Jessy Goergen. Jablonowski continuă să facă ravagii sub panou și forțează al patrulea fault la Teodora Neagu, iar Vera Gavrilă este nevoită să o schimbe. Steiner marchează cinci puncte consecutive pentru 54 – 50, dar Pauly egalează la 54 cu 3:37min rămase din sfert. Echipele se succed la conducere până la finalul sfertului, care aduce România în avantaj pe tabelă, 61 – 59, dar în dezavantaj pe parchet, Paula Lenart fiind eliminată pentru cumul de greșeli personale.

Alternanța la conducere continuă și pe parcursul ultimei perioade de joc, până cu 3 minute înainte de final când Luxemburgul marchează 12 puncte consecutive, nouă dintre ele purtând semnătura Harta Pauly, o jucătoare de 14 ani, și se desprinde la 77 – 69. Diferența nu mai poate fi remontată de România, iar Luxemburgul câștigă partida cu 84 – 76.

Mia Pauly a terminat meciul cu 18 puncte și a fost principala marcatoare a Luxemburgului. Harta Pauly a înscris 16 puncte, iar Jessy Goergen 13.

Statisticile complete ale României le gășiți în galria foto din subsolul acestui articol.

Vineri, România va juca cu Bulgaria, de la ora 10:30, în timp ce Luxemburg va întâlni Polonia.

Foto: frbaschet.ro

32 comentarii la aceasta stire:
  • faralimite :

    Podiumul european
    Cum a putut federatia sa angajeze antrenoare o asa iresponsabila.Am ajuns rusinea Europei.Am ajuns sa traim si aceasta umilinta sa ne bata Luxemburg,de fapt o jucatoare de 14 ani!Credeti ca mai prost de atat este posibil.Demisia imediata a antrenorilor si a intregii federatii.RUSINE!

    cu 12 ani în urmă (12.07.2012) Raspunde
  • shaq :

    ?
    Scuze, aici doream să poztez inițial:
    Cum naiba să joci aproape 10 minute și să nu faci nimic pe teren? Totuși e vorba de Națională, nu de divizia sătească... în altă ordine de idei, selecția pute rău: sunt curios ce perioadă au fost monitorizate aceste fete și cine își asumă răspunderea pt selecția făcută. În alte țări jucătorii sunt ”urmăriți” (filmați în timpul meciurilor, cu statistica la zi, starea de sănătate, etc) mai mulți ani și selectați în funcție de evoluția lor, pe când la noi se decide totul la un turneu final. Trist.

    cu 12 ani în urmă (12.07.2012) Raspunde
  • anonim001 :

    ...
    'fara limite' de ce este o iresponsabila? sau de ce demisia?..antrenoarea le explica fetelor ce tre sa faca in teren cand intra dar faptul ca paula lenart (dau un exeplu) a jucat 20 si ceva de minute dupa care a iesit din 5 gresleli personale pai scuzama frate este vina tot a antrenorului ?

    cu 12 ani în urmă (12.07.2012) Raspunde
  • CS Energia Târgu Jiu energiafan4ever :

    shaq
    nici nu mai trebuie sa te miri :-j ca stiu ca si eu joc si am fost la lot ..la noi selectia s-a facut pe baza programului PerformBaschet [ la care nu am facut absolut nimic din octombrie pana in decembrie ] si dupa un trial de 2 zile ...nimeni nu s-a interesat de statistica , starea de sanatate , nu ne-a urmarit nimeni de la federatie in meciuri...deci pe scurt : cine stie sa arunce pe 2 pasi si are o conditie fizica poate face parte din lot..nu conteaza daca in meciuri e praf

    cu 12 ani în urmă (12.07.2012) Raspunde
  • faralimite :

    Antrenor
    Tot ce se intampla la un joc este amprenta antrenorului.Trebuia sa o fereasca de greseli personale.Un final cu 12-0 spune tot de valoarea antrenorului.

    cu 12 ani în urmă (12.07.2012) Raspunde
  • anonim001 :

    ...
    uite dau un exeplu din lotu asta sunt cateva jucatoare care merita si nu cred ca mai sunt fete care meritau l lot si nu sunt parerea mea

    cu 12 ani în urmă (12.07.2012) Raspunde
  • anonim001 :

    faralimite
    daca o sti pe paula lenart ...ea l fiecare meci iesea din 5 nu e normal

    cu 12 ani în urmă (12.07.2012) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe speranta :

    Bravo ROMANIA!
    Poate pentru "cunoscatori" e un mare esec sau o mare rusine. Pentru noi ceilalti, care sustinem sportul romanesc , sportivii si antrenorii romani, acest meci ne face mandri. Inghesuiti-va dragilor sa va asumati responsabilitatea de a participa la toate enumerate mai sus, nu tot comentati dintr-un fotoliu comod de acasa! Dupa razboi,multi viteji se arata!

    cu 12 ani în urmă (12.07.2012) Raspunde
  • caresperanta :

    care speranta ?
    Bafta fetelor!Sinteti cele mai frumoase,cu antrenoru cel mai bun.O sa va calificati in 1-8 in creierii alor vostri.Hai speranta!

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • suporter34 :

    valoare
    nu sunt rautacioasa,dar cum e posibil ca o jucatoare,sa arunce de 10 ori,de la 3 pct si sa inscrie o data,asta e valoare,cate aruncari de 2 pct si cate au inscris,pe ce baza se fac selectiile la lot ?Mai sunt sportive,mai bune,dar nu au avut sansa,nuau avut spate cum se spune,nu provin din cluburile a caror antrenori au un cuvant de spus.ASA SELECTIE ,ASA REZULTATE.HAI ROMANIA

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • CS Politehnica Iași un moldovean :

    Rusine!
    Nu este prima data cand pierdem la nivel de juniori cu Luxembourg, otara cu 500 000 de locuitori.Echipa s-a pregatit impreuna, s-a dat mana libera antrenoarei si totusi rezultatul este rusinos. Cineva ar trebui sa dea niste explicatii. Meciul s-a pierdut in aparare. Cand iei 84 de puncte situatia este grava. Succes in continuare si sper ca celelalte meciuri sa demonstreze ca a fost un accident.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • jordanfan :

    selectie
    Cand am postat comentariu privind selectia au sarit parintii jucatoarelor sa ne invite la pregatirile fetelor ,sa vedem cu cata responsabilitate se pregatesc.O fi adevarat dar asta e limita lor,deci tot selectia e de vina.Din atatea zeci de jucatoare capabile in tara asta ,s-au selectionat 5-6 pe merit si restul"au spate".Nu avem fundas in primul rand.Pe extrema noroc cu Cuzic si Steiner..Paula Lenart e ok dar..restul!!!Daca Luxemburg a avut de unde sa faca seletie la noi se pare ca nu sunt jucatoare in toata amarata asta de tara de 22 milioane de locuitori.rusine..federatie ..ca ati lasat sa se intample asa ceva.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • kaese :

    parere
    Nu este nici o rusine sa pierzi, in sport se intamla... Valoarea unei echipe nu se masoara in marimea unei tari, ci in valoarea echipei (jucatoare, antrenori,etc) si a formei de moment ( mai ales la acasta varsta ). Selectia mereu are un grad de subiectivism, dar cred ca nici un antrenor nu este propriul dusman... A pus cineva intrebarea: oare avea de unde alege alte jucatoare, ca baza de selectie este cam slabuta ca si investitiile la nivelul junioarelor, si cred ca sunt cam indulgent... Oare avem dreptul sa asteptam la mai mult?

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Agelu :

    @kaese
    Pe tema selectiei mai sa-ti dau dreptate . Dar vazand lotul pot spune ca era mult loc de mai bine; de altfel polemici pe tema selectiei au fost si pe Total Baschet. Dar sa speram ca rezultatele finale ne vor aduce la tacere pe cei care criticam din fotoliu.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • jordanfan :

    incurajari
    Hai totusi sa le incurajam pe fete,putem invinge bulgaria,polonia le-a dat 20 puncte.Suntem mai bune ca ele din punc de vedere statistic.HAI ROAMANIA.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • Majestatea Sa :

    Poate.....
    Cum....necum....tot fetele noastre sunt........poate acesta este nivelul nostru de joc....,poate ne supraevaluam in acest campionat cu cateva echipe care nu fac figuratie.......poate nici selectia nu a fost facuta cum trebuie(un ex.Aursulesei de la Botosani .....poate trebuia sa fie in lot).......poate......poate.......
    Oricum Hai ROMANIA!

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • jordanfan :

    @majestatea sa
    Aveti dreptate in privinta fetei de la Botasani,mai e Diana Pop -Reghin,Paula Cenan-Cluj,Gherman Mihaela -alba,Florina Vultur-Reghin,Diana Moldoveanu-Oradea si altele..dar asta am selectionat cu asta defilam.Hai Romania ,pe bulgaroaice le puteti bate!!!

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • ballman :

    aparare
    Intr-adevar Paula de cele mai multe ori iese cu 5 faule dar asta e pentru ca ea isi da sufletul pe teren si se apara si poate ca daca s-ar apara si altii ca ea si ar face si ele greseli personale , nu am fi luat peste 80 de puncte de la Luxemburg si poate ar fi putut sta si ea in teren mai multe minute

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • kaese :

    atitudine
    Cine a jucat baschet stie, ca jucatorul care pune suflet face si faulturi, mai ales cand nu este ajutata. Eu prefer jucatoarele care acumuleaza 3-5 greseli pe meci si se implica in joc, decat cele care raman la 0 sau 1-2 greseli personale si joacand 2/3 dint-un meci. Eu zic ca trebuie incurajate si apreciate pentru efortul depus, chiar daca inca fac multe greseli.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • jordanfan :

    @speranta
    Ce v-a facut sa fiti mandra la acest meci?Faptul ca poate aveti fata care joaca in lot?Altfel cu ce va mandriti?Cu rusinea ca ne-a batut Luxemburg??Cred ca noi avem in tara mai multi caini si pisici decat au ei locuitori,darami-te jucatoare de baschet!!!Si totusi au facut o selectie competitiva!!Asta inseamna tara unde "pilele"nu conteaza.Tara mica dar ne-a facut sa ne fie rusine de Tot ce avem,in special oficiali in Federatie si Antrenori federali care trebuie sa se ocupe de loturile feminine si masculine.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • hai sa comentam :

    pt. jordanfan
    valorile din tara care nu au fost convocate ni le-ati spus. puteti sa ne spuneti si cele care sunt la lot pe pile? asa ca sa nu murim prosti. se vede ca nu prea aveti habar de ce posturi in echipa avem deficitare. in sensul ca nu avem schimbari pt. postul 4 si 5. ca sa fie mai pe intelesul dvs. adica pt. Lenart si Neagu. care din valorile enumerate joaca pe aceste posturi? in propunerea dvs. trebuia sa facem un lot de fundasi. ar trebui sa ne enumerati putin si performantele jucatoarelor mentionate, postul pe care joaca si de ce nu si talia lor. pe Cenan lasati-o deoparte ca in finala s-a vazut ce poate. a fost tinuta bine si............nimic.
    Florina si Diana M o sa vedem anul viitor la varsta lor ce pot, iar Diana Pop cu ce s-a remarcat si in ce finala? prezentati-ne dvs lotul ideal pt ca se pare ca sunteti foarte cunoscator. si ca sa avem subiect hai sa discutam si de felul in care a fost pregatit acest lot pana in urma cu 3 luni. antrenorii de acum sunt rusinea lumii iar cei care au lucrat 2 ani pana acum sunt niste profesionisti care probabil trebuie sa-i punem in rama. mai trebuie sa spuneti ca antrenorii de acum au distrus munca celor de dinainte si atunci va fi ok.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • jordanfan :

    @hai sa comentam
    Diana Pop nu s-a remarcatin nici o finala!!Dar Andreea Beldean in ce finala s-a remarcat vreodata??Eu am enumerat fundasi pentru ca in afara de Maxim care a dat 8 puncte(n-are rost sa zicem din cate aruncari)nu am vazut sa avem fundasi!!Si celelalte din lot in afara de fetele de la TM in ce finala s-au remarcat oare??Si Cenan in finala desi a fost tinut-a si nu a jucat prea bine a marcat totusi 6 puncte in 16 minute.Dar aici am vazut fundas care in 10 minute nu a avut nimic(nici macar un amarat de steal).Deci Hai sa comentam.....

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • GATA :

    Selectia nu ede vina
    Pregatirea lor nu este așa buna ca a luxemburghezelor,ca ar trebui sa spuneti si numele antrenorilor de la club,sa se știe si cine lea învățat baschetul care îl știu.Asta e mai grav decât selectia oricărui lot.Sunt antrenori de duzina,cu pregătire de babibaschet si nimic mai mult.Fetele nu au vina,ele joaca ce au învățat.Asa o sa fie ani de acum incolo cu România in Europa,pina nu o sa fie si niște antrenori care sa fie buni si la junioare 1.Rusine antrenorilor de la club si nationala,păcat fetelor.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • shaq :

    @GATA
    Nu doar pregătirea lasă de dorit ci şi selecţia. Sunt curios cine le monitorizează pe aceste fete, câte grafice şi câte tabele există în care să se arate evoluţia lor de-alungul timpului. Câte persoane se ocupă de această echipă şi câte ore/săptămână? La acest nivel (de naţională) mi se pare cam subţire " Delegația României este completată, potrivit frbaschet.ro, de Aurora Dragoș - șef delegație, Laurențiu Grigoraș - arbitru, Durneața Petru - kinetoterapeut, Cristina Olaru - manager."
    Dintre aceştia Grigoraş nu are treabă cu echipa, merge să arbitreze, oare celălalte 2 persoane ( înafara kinetoterapeutului) măcar le ştiu numele fetelor? Ce au făcut ele efectiv pt această echipă? Sau sunt în excursie?
    Suntem cu ani lumină în urmă... Când mă gândesc că anul trecut la europenele de la Oradea, Spania avea în stafful tehnic peste 10 persoane, fiecare cu rolul său bine stabilit, îşi luau notiţe ca turbaţii, toţi cu aceeaşi vestimentaţie, etc şi când l-am văzut pe antrenorul nostru cu nişte blugi de doi bani alături de ceilalţi din "staff", înjurau cu toţii ca la uşa cortului...
    Păcat de fete...

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe parereamea :

    ESEC!!!!
    Sunt convins ca si la baieti va fi aceeasi situatie! Vom manca niste batai grave si nimeni nu va face nimic. In continuare antrenorii loturilor si jucatorii alesi sa ne reprezinte nu sunt nici pe departe elita.Dar asta a Romania in care traim si pe care nu o putem scapa de mizeriile astea. Pacat pentru copii talentati care stau acasa si nu pot face nimic pentru tara lor. RUSINE!!!!!!!

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • anonim001 :

    parereamea
    ma intreb daca ai fi tu antrenor cum ai face selectia ... zimi u lotu ideal l u16 feminin si masculin ...

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • hai sa comentam :

    gargara
    Diana Pop s-a remarcat acum 3 ani! daca erati documentat stiati sa spuneti! Studiati si jocurile lui Beldian si mai vorbim. Dar se pare ca aici aveti ceva polite de platit antrenorilor. Baietii tocmai au pierdut un amical cu 40p si e liniste totala. Cenan a marcat 3p cat a avut aparator, celelalte 3 le-a marcat dupa schimbarea adversarului. Cand ai polite de platit cuiva nu te ascunde in spatele pseudonimelor. Cand aduci acuze cuiva spune clar cine esti! asteptam propuneri concrete pt postul 4 si 5. altfel e din nou gargara cu apa rece si piedem timpul.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • carmen :

    @hai sa comentam
    Degeaba incercati sa disculpati antrenorii.Selectia pute si pute rau!!!Cenan mi-a placut si mie ,mi-a placut mult,a avut o scadere de forma in finala dar daca e sa discutam de finala ce a facut Grigor?Ce a facut pe parcursul intregului turneu?O mentionez pe ea pentru ca si ea a prins finala!!!Unde a jucat si cand Beldean un meci greu,o finala?Secundul lui Vera este antrenorul ei,asta e!!!!Uitati ce procentaje are!!!Noroc cu Maxim fundas ca ne scoate din "rahat".Deci DA si eu spun ca Cenan trebuia sa fie acolo.E o rusine ca un antrenor secund si-a pus fata lui acolo!!!!E de NECCEPUT!!!E nationala nu LPS !!!

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • carmen :

    @hai sa comentam
    Ar trebui macar sa avti un pic de bun simt si sa va retrageti din discutii pentru ca acesti antrenori ne fac pe noi de Rusine ,voi ca parinti sunteti mandrii ca fetele dvs sunt in Estonia,dar noi fanii suferim pentru ca din nou ROMANIA e ciuca batailor!!!De ce la Handball avem performante!!Acolo sunt niste oficiali in FRH responsabili!!!Deci acum sa vede si sa citim delaratiile d-nei Vera ,nu inainte!!!A declarat ca si-a facut echipa competitiva dupa ce a rulat mai multe jucatoare!!!Sa-i fie rusine si ei si antrenorului secund!!!Cel mai mult suferim pe postul de fundas.Sa ne rugam sa reziste Maxim,ca e singura care ne poate salva pe postul asta!!!

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • Costin :

    @carmen
    Veronica Gavrilă, antrenoarea lotului, nu a putut fi contactată la finalul meciului de ieri!

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • hai sa comentam :

    pt. carmen
    nu disculpam noi antrenorii. nu au de ce sa fie disculpati. federatia a dat ok la lista lotului. acolo cine e vinovat? daca uimea atat de tare de ce nu a fost impusa in lot ca doar a fost cineva de la federatie la finala? sunteti frustrata ca ati pierdut titlul la o asa mare diferenta si acuma ati gasit momentul. ati facut din Cenan o victima a rautatii si incompetentei antrenorilor/. antrenorii de dinainte de ce nu au selectionat=o? daca e atat de buna are sanse anul viitor sa fie in lotul de U18. dar adevarul acesta este. aveti dreptate , cenan trebuia sa fie acolo. juca pe toate posturile si promovam in div. A. si da aveti dreptate din cauza antrenorilor si a Andreei Beldian am pierdut. ati vazut ca mi-a revenit bunul simt si va dau dreptate pt ca se pare ca sunteti f competenta. ca fan, bineinteles. ca daca erati antrenoare erati la lot.

    cu 12 ani în urmă (13.07.2012) Raspunde
  • suporter34 :

    cine i vinovat
    suntem buni acasa,in campionatul nostruasa cum este el,cum iesim in lume,dezastru pe aproape tot frontul nu numai la 16,ce a facut acest lot in meciurile de pregatire?,ce face lotul de 18,in meciurile de pregatire,asta ne este valoarea noastra si asta datorita pregatirii pe care o au aceste fete,incepand cu antrenorii de la club,pana la cei de lot national,casanu vorbim de modul rusinos si defectuos(s au vazut rezultatele )cum s a facut selectia.schimbarea antrenorilor,pe ultima suta de metrii si odata cu ei renuntarea la pivoti cand tu nu ai ,lenart o fi o jucatoare buna dar nu pivot,daca erau 2 pivoti acolo,nu dadea bulgaroaica 34 de pct,rusinos,fetele nu au nicio vina,atata pot ANTRNORII,SUNT VINOVATI,pacat de multe sportive care au valoare si nu le vede nimeni.

    cu 12 ani în urmă (14.07.2012) Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!

Cele mai citite
Cele mai Comentate
Ultimele comentarii