Stiri Liga Natională de Baschet Masculin

Carmen Tocală: "Jucătorii români nu merită să îi protejăm"

totalbaschet.ro

totalbaschet.ro
22.08.2011

Carmen Tocală a avut o intervenție la Radio GSP prin care a criticat în termeni extrem de duri situația actuală din baschetul românesc, în special cel masculin. Concret, președintele FR Baschet se declară nemulțumită de felul în care se comportă baschetbaliștii români și consideră că aceștia nu-și merită salariile pe care le încasează. De asemenea, ea a încheiat că aceeași părere o are și despre baschetul feminin.

“Jucătorii noştri au fost ţinuţi prea mult în braţe. Voi da liber cluburilor să legitimeze chiar şi numai străini. Pînă acum i-am protejat pe români, dar văd că nu merită. Nu e normal ca, în România, pe salariile lor să aiba 3 luni de vacanţă completă. S-a văzut în joc faptul că nu se pregătesc separat. Le-am crescut salariile de la 500 de euro la zeci de mii de euro. Unul mediu e de 6.000 de euro. Am mărit numărul echipelor tocmai pentru a le da şansa de a progresa românilor, iar ei nu arată respect!

Nu am voie să ratez Eurobaschet 2013 nici dacă sînt în grupă cu Spania. Voi impune o regulă. Cine refuză naţionala să nu aibă voie să treacă de un anumit prag de salariu. În România se cîştigă de trei ori mai bine decît în Serbia! Merită? Pînă acum au crezut că glumim. Dacă vrem să fim olimpici, trebuie să ne pregătim mereu. Tot ce am spus e valabil şi pentru baschetul feminin”

România a ocupat locul 8 (din 23 de participante) la Universiada din acest an în pofida unui bilanț negativ, care a cuprins trei victorii și cinci înfrângeri. Tricolorii au pierdut toate meciurile din fazele eliminatorii ale competiției. De asemenea, echipa națională de seniori a încasat două înfrângeri fără drept de apel în deplasările din Suedia (diferență de 49 puncte) și Azerbaidjan (-18 puncte), rezultate care au scos în relief faptul că baschetul românesc se află cu mult în spatele lumii bune în sportul cu mingea la coș.

România nu figurează în clasamentul FIBA la masculin, unul care cuprinde 75 de poziții. În schimb, la feminin se situează pe poziția a 37-a.

Sursa: www.gsp.ro 

15 comentarii la aceasta stire:
  • anti :

    ciudat
    Zeci de mii de euro ,nu stiu de unde le scoate asa aceasta doamna,in fine poti sa iti iei toata federatia si sa pleci cu ea,o sa vezi ca din ce in ce mai putina lume o sa faca baschet in ROMANIA si asta din cauza sistemului,asa suntem educati asa ne pregatim,nu poti zice ca iti trebuie vointa sau abitie,ehhh uite baschetul din Serbia are o scoala de BASCHET,in care copiii sunt formati de mici,nu le ceri jucatoriilor la 18/20 de ani sa se pregateasca singuri sa faca nu stiu cate ore in plus,trebuie sa fim EDUCATI de mici,nu avem cum...este exact ca un copil mic care nu il inveti sa mearga la un an,doi...ii ceri asta la 18/20,asta nu intelegeti...trebuie luat de la inceput...noi generatiile tinere va spun sincer ca aveti mare dreptate,nu avem nicio sansa,dar macar nu mai dati in noi,toata lumea vrea sa castige!

    cu 13 ani în urmă (22.08.2011) Raspunde
  • zebra :

    "voi da liber"
    "voi da liber" ??? tu esti de capu' tau in federatia aia ??

    cu 13 ani în urmă (22.08.2011) Raspunde
  • turboclenci :

    shoc
    1. federatia ROMANA de baschet exista datorita jucatorilor romani(la toate nivelele)
    2. protejarea romanilor prin cresterea numarului de echipe e doar praf in ochi atata timp cat folosesti un singur roman pe teren deci a crescut nr romanilor in teren cu 4 minim ( maxim cat isi permite fiecare club)
    3. protejarea jucatorilor romani ar fi existat daca si frb ar fi fost o federatie profesionista, dar cum la noi baschetul nu exista ca profesie "protectia" in caz de litigii intre club si jucator revine in materie de salarizare altor organe competente si NU frb( in speta tribunalelor civile-jucatorii avand semnate contracte si/sau conventii civile.)
    4.despre cele 3 luni de vara ( care se datoreaza tot frb care a comprimat campionatul de la 10 la 9 luni pt. a avea mai mult timp de pregatire pt loturile nationale (la toate nivelele) nu trebuie sa fie o perioada de individualizare pentru jucatori prezenti la loturile nationale ci o perioada de pregatire centralizata in 12 -20 jucatori ) e totusi baschet un sport de echipa nu atletism.
    5. in cele 3 luni de vacanta sau pauza competitionala un jucator nu este platit deci daca el decide sa inceapa antrenamentul in momentul cand echipa la care joaca il incepenu vad care ar fi problema ( nu e indicat si total neprofesionist dar nici de acuzat)
    5.incapacitatea federatiei de a forma pregati si antrena sportivi de la nivel juvenil se oglindeste in rezultatele actuale. nu poti semana rosii si sa culegi banane. ce pregatesti aia primesti.
    6. despre lotul national masculin eu unu as vrea sa stiu pe ce criterii s-a facut selectia?????
    7.faptul ca ar da liber la straini nu vad cum ar ajuta frb si baschetul in romania.a daca ar fi o liga profesionista da as intelege sa ramana la latitudinea fiecarui club sau presedinte de club sa joace cu jucatori de nationalitate culoare sau alte criterii pe care le doreste si bineinteles le plateste el...dar pana sa ajungem noi la nivelul ala mai sunt generatii intregi de jucat. ceea ce spune doamna tocala e putin in contradictorui cu realitetea pt ca fiecare club o sa isi aduca tot 4 5 jucatori buni si bine platiti si restui sa nu jugnesc mai putini buni si evident mai slab platiti care o sa primeasca mai putine minute in teren..deci intebarea mea este daca tot dai 500-1000 sau cat o fi unor jucatori sa faca asta de ce sa nu fie romani ca asa ii ajuti.parerea mea ca un campionat mai valoros ca in anul cu max 3 straini nu am mai avut de atunci suntem pe o panta descendenta, si aducand 3 straini ii aduci buni si ai de la cine invata ca daca aduci un jucator de orice nationatitate pe 500 de $ ala joaca de 500 si ai de invatat tot cam de aceeasi suma de la el.
    8. era sa uit si aici inchei ca am scris mult si nu vreau sa va pierd....nu vad unde e problema frb in privinta renumeratiei jucatorilor. un jucator isi negociaza dupa bunul plac contractul si nu vad care ar fi sau ar trebui sa fie implicatia frb in aceasta negociere. si din cate stiu eu contractele intre 2 parti in cazul nostru club/jucator sunt CONFIDENTIALE doamna presedinta de unde stie sumele atat de amanuntit incat a putut observa cresterile salariale si mai mult decat atat a creat si o medie a sumelor castigat???? va spun eu cei care iau 3 4 6 mii de euro acum o sa ia si cand sunt 3 sau 12 straini.

    in final eu sper ca declaratia doamnei tocala e una la cald si e mai mult o reactie dect ceea ce gandeste dansa cu adevarat pentru ca daca ar gandi asa ar da dovada doar de neputinta,lipsa de valoare si eroarea mare a unui sistem care intr-un final e creat tot de dansii.
    va multumesc

    cu 13 ani în urmă (22.08.2011) Raspunde
  • pop :

    nu mai sunt
    Nu ati reusit sa adunati jucatori pentru o nationala de seniori si una universitara, asa ca nu prea aveti ce proteja.

    cu 13 ani în urmă (22.08.2011) Raspunde
  • CS Universitatea Cluj-Napoca D Cj :

    Nerecunoscatorii
    Nu stiu pe care jucatori romani i-a tinut doamna presedinta in brate, adica stiu dar asta e alt subiect, dar stiu ca prin masurile intelepte puse in practica a reusit sa reduca aria de selectie pentru echipa nationalala la circa 120-130 jucatori . Dintre acestia vreo 30-40 sunt pensionari, vreo 50 freaca bancile echipelor de club , vreo 20 sunt prieteni cu baschetbalistiisi si vreo 10 sunt accidentati . Pe ceilati doamna presedinta i-a luat si i-a impartit in 2 cete. La o ceata adus un antrenor american si la cealalta a pus un antrenor care a antrenat singura echipa din campionat care avea numai romani in componenta. Si care a retrogradat. Cum selectia era gata facuta le-a dat niste mingi, chiloti si maieuri pe care scrie Romania si …la lupta baieti
    Si ei nerecunoscatorii reusesc doar sa nu piarda , ca de castigat nu se poate spune ca au castigat cu
    Albania … Si ceilalti doar locul 8 . In lume …
    Normal ca prezidenta nu e multumita …doar ea a facut totul ! A facut si sediu pentru federatie pe bani proprii… si jucatorii nu vor sa se antreneze singuri … Lasa ca o sa vada ei de la anul gata… Facem
    nationala Romaniei fara romani… asa, sa se invete minte

    cu 13 ani în urmă (22.08.2011) Raspunde
  • anti :

    haha
    nu cel mai bine,e sa facem noi baschetbalistii romani "o greva" prin care sa nu ne mai prezentam nicaieri,ce poate sa ne faca?in parc pot sa joc baschet,doar nu ne suspenda si de acolo!of doamna,ne-am smecherit,de cand cu fusta si geanta LV!ehhh,e greu va inteleg...

    cu 13 ani în urmă (22.08.2011) Raspunde
  • cronicar :

    de acord cu Anti!!!1.post
    Ce ar fi daca ne-am fixa ca obictiv europenele din 2019 sau 2021 si am investi in formarea antrenorilor de juniori (din punc de vedere tehnic si pedagogic) si in juniori.

    cu 13 ani în urmă (23.08.2011) Raspunde
  • x net :

    rusine
    Nu stiu unde a vazut madam Tocala salarii de mii de euro ???Ar trebui sa fie cinstita si sa spuna ca majoritatea jucatorilor romani au salarii cuprinse intre 300-1000 de euro. A, ca sunt 3-4 jucatori cu salarii mai mari asta e altceva,
    Mercenarii straini , care vin la noi au salarii de 2-3 ori mai mari decat jucatorii romani.
    Ceea ce se intimpla la nationala este rezultatul , aducerii a cat mai multi jucatori straini in campionatul romanesc.
    Cu cat vor juca mai putin in campionat jucatorii romani , cu atat vor continua seria rezultatelor dezastroase la nationala.
    Stie madam Tocala cati jucatori romani , nu si-au primit si cate 3-4 salarii in sezonul trecut de la cluburile unde au activat ??

    cu 13 ani în urmă (23.08.2011) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca carlos_cj :

    Fa, dar tu chiar esti proasta rau
    Ce-ar fi sa te limitezi tu la un post de femeie de serviciu la Federatie? Poate la cea de oina, ca mai mult nu meriti. Esti atat de idioata incat mi-e si scarba sa-ti mai aud declaratiile.

    cu 13 ani în urmă (23.08.2011) Raspunde
  • King Dragon :

    juniori
    vreunu din federatie a gandit vreodata ca nu poti cere performanta cand echipele participante prin ligile nationale nu au grupe la toate nilelurile? Se gandeste vreunu sa oblige aceste cluburi la o astfel de solutie? A mai spus cineva pe aici...nu poti cere unui jucator de 19 ani sa invete sa dea o pasa...asta se face de mic de la 12-13 ani. In Franta exista jucatori/jucatoare care la 16-17 ani sunt mult mai valorosi/valoroare decat ce avem noi. In Romania copilul vine la 14 ani la baschet. Peste 1-2 ani se lasa pentru ca echipa pe care o reprezinta nu are grupa de 15-16-17 ani, doar de 18. SE lasa si cand face varsta necesara revine. Ce sa inteleaga oare jucatorul roman care parcurge etapele junioratului pe sarite? SE gandeste cineva de la frb sa creeze "competitie" in adevaratul sens, nu una in care regulile de desfasurare sa se schimbe de la an la an asa cum se procedeaza pe la fete? Oare mai intelege cineva ceva din aceste schimbari? SE gandeste cineva de la frb sa lase cafeaua, tigara, mentalitatea comunista si sa plece in cautare de sponsori? Sau sunteti asa de buni incat vin singuri la voi si va pun pe birou o caruta de bani...asa...drept sponsorizare. SE gandeste cineva ca un infirm nu poatre juca baschet. DE ce spun asta? Pai propaganda frb unde de fapt se vrea popularizarea fenomenului, se face NUMAI prin azile, camine de batrani, spitale. Sa inteleg ca nimeni din frb nu a auzit ca in tara asta exista scoli, licee, clase sportive, universitati? Sa inteleg ca un infirm dribleaza mai bine decat un copil sanatos? NU ma surprinde atacul acesta miselesc al acestei Tocala. Traieste langa comunisti, a devenit o comunista. DE ce credeti ca sunt atatea lucruri urate la nivel de echipe nationale? Simplu. NImeni nu suporta sa fie tratat ca in comunism. Bravo lor, bravo acestor sportivi. Cu o mentalitate asa * profesionista * nu este de mirare daca eurobaschet 2049 va fi o misiune imposibila. Cand abia bati Albania, cand ai 16 puncte care se topesc in nici 5 minute, NU ai ce cauta acolo. Am avut nationala feminina buna, puteam sa avem baschet feminin de calitate foarte buna ( nu doar Targoviste si Arad, care de 18 ani isi impart titluri pentru ca restul echipelor NU exista ). Puteam sa ridicam macar partea feminina a baschetului, dar nu, nu se doreste. Traim doar din amintiri, traim doar cu ideea * lasa, ce vrea Dumnezeu". Noi suntem invatati sa lenevim, de aceea suntem si fruntasii lumii dpdv al lipsei sanatatii. Are dreptate TIRIAC, traim din exceptii, sportul romanesc traieste prin exceptii. Ce se va intampla cand aceste exceptii vor disparea?

    cu 13 ani în urmă (23.08.2011) Raspunde
  • cristi_g :

    chill
    Fratilor, gaciga e frustrata ca feciorul aspirant de NBA nu s-a facut remarcat cu nimic printre anonomii jucatori de la universiada ... a fost doar unul dintre anonomi ... that's all folks ;)

    cu 13 ani în urmă (23.08.2011) Raspunde
  • x net :

    universiada
    Nu printre anonimi ci printrei excursionisti.
    Pina si Calancea cat e de slab ca antrenor si tot si-a dat seama si a jucat in 6-7 jucatori, nefolosind excursionistii.

    cu 13 ani în urmă (23.08.2011) Raspunde
  • pop :

    Excursionistii
    Excursionistii sunt necesari, nu da bine delegatia, dar ei n-au nici o vina,cinste lor! Trist foarte trist este ca nu sunt altii. Din acest lot raman 5 locuri libere iar de la cel de seniori 4, una peste alta 10 locuri pentru jucatorul roman de baschet celelalte 14 -18 fiind ocupate. Nu cred ca poate cineva enumara 10 jucatori de baschet romani, neaccidentati nascuti in anii 1989-1990-1991 inclusiv cei convocati. Nu sunt..... ,jucatorii de baschet au disparut si ...vor disparea mai accentuat cu asemenea competitii dedicate si de atata respect. Nici mie nu-mi vine sa cred dar....nu sunt.

    cu 13 ani în urmă (23.08.2011) Raspunde
  • pop :

    jucatorii de baza
    Din cel 16 echipe din campionat 2-3 joaca cu peste 2 romani,2-3 echipe joaca cu maxim 2 romani iarminim 10 echipe joaca cu 1 roman pe teren. Totalul romanilor eligibili pentru nationala este de 5
    +5+10=20. Daca din acestia refuza nationala 10 raman 10. Asta este problema, ai salar de salar in campionatul romanesc-campionat confortabil- si nu te scarifici pentru culorile tricolore.

    cu 13 ani în urmă (23.08.2011) Raspunde
  • King Dragon :

    mda
    mda, ai dreptate. Foarte putini jucatori romani eligibili pt nationala. ASta este grotesc...daca te gandesti ca noi vrem eurobaschet dar nu avem decat 20-30 jucatori dintre care doar cativa care pot face fata...acum se vede ca frb NU a miscat un deget pentru baschet.

    cu 13 ani în urmă (24.08.2011) Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!

Cele mai citite
Cele mai Comentate
Ultimele comentarii