Stiri Liga Natională de Baschet Masculin

Toni Rotaru a semnat cu BC CSU Sibiu

Toni Rotaru a semnat cu BC CSU Sibiu

În cursul acestei dimineți, BC CSU Sibiu a anunțat transferul lui Anton Rotaru în lotul condus de Dan Fleșeriu. Jucătorul clujean are 18 ani, o înălțime de 1,84 metri și a evoluat pentru U-BT Cluj-Napoca pe poziția 2.

Toni Rotaru și-a făcut junioratul la U-BT, participând alături de trupa ardeleană la campionatele naționale U13, U14, U16 și U18. De asemenea, în sezonul 2019-2020, Rotaru a evoluat în Liga I, având medii de 11.9 puncte, 3.2 recuperări, 2.7 pase decisive și 1.7 intercepții.

În stagiunea precedentă, fiul fostului baschetbalist Horea Rotaru a făcut parte din lotul de seniori al lui U-BT Cluj-Napoca. Toni a intrat în duelurile cu KB Rahoveci din preliminariile FIBA Europe Cup și în șase partide din campionatul intern.

„Sunt fericit cu alegerea de a veni la Sibiu. În primul rând, publicul este unul iubitor de baschet și sunt convins că mă voi simți foarte bine în Sala Transilvania. Aștept cu nerăbdare să îmi cunosc coechipierii, staff-ul, începerea antrenamentelor și a sezonului, după o pauză nedorită. Sunt convins că vom face împreună un sezon bun și sper să ne îndeplinim toate obiectivele pe plan colectiv, dar și individual. Hai CSU!”, a declarat Anton Rotaru pentru bc-csusibiu.ro.

De asemenea, Dan Fleșeriu s-a arătat bucuros de venirea lui Rotaru la Sibiu.

„Toni este tânăr jucător extrem de promițător și care va avea șansa la BC CSU Sibiu să crească și să își îmbunătățească mult calitățile, pentru a deveni un jucător important și relevant pentru campionatul nostru. Mă bucur că vine la noi, consolidând și completând contigentul nostru de jucători tineri de mare perspectivă.”

În urma acestui transfer, BC CSU Sibiu va dispune de patru baschetbaliști U23 în sezonul 2020-2021: Lucas Tohătan, Robert David Stan, Aurelian Gavriloaia și Toni Rotaru. Lotul lui Dan Fleșeriu este completat de Rolland Torok, Chris Cooper, Isaiah Philmore, Marquis Addison, Jayce Johnson și Christian Lutete.

*foto: Manases Sandor/u-bt.ro

25 comentarii la aceasta stire:
  • BC CSU Sibiu gyke :

    csu
    o mutare interesanta, care va intari pozitia u23, iar cei 4 (Tohatan, Rotaru, Gavriloaia si Stan), impreuna cu Rolli vor constitui dupa umila mea parere, unul dintre cele mai bune trupe de romani din sezonul viitor.

    cu 3 ani în urmă (30.07.2020)
    • CS Universitatea Cluj-Napoca TitiAcs:

      Nu stiu ce sa zic.
      Ca minute nu cred ca va avea mai mult cu 2-3 mai mult ca la Cluj ( ca medie ). Poate mai putin, Tohatan fiind peste oricare din U23 de la Cluj, plus experienta pe care o are deja (cam cum era Kuti acum 2 sezoane-15-17 minute/meci). La U, Grasu va fi prima optiune cu 6-7 minute/meci. Dupa mine ar fi urmat Roti si apoi Vida. E clar ca Horea si Toni au discutat si comparat optiunile, pentru ca ar fi avut inclusiv "pila" necesara sa ramina la Cluj. Merg pe mina lui Roti senior ( ca in tinerete ) si sper ca Roti mic sa creasca si sa ajunga ca tatal lui, cel putin !
      Toni, te astept acasa, peste cel mult 2 ani.

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ :

    Bine pentru Toni
    Mă bucur în primul rând pentru el, înseamnă că s-a dus ca să prindă minute. Altfel, pentru același timp pe parchet, probabil nu ar fi avut niciun motiv să plece. Are astfel ocazia să crească și mai mult în joc, ceea ce-i o veste bună pebtru baschetul nostru.

    Sibiul e un loc în care un jucător poate să se simtă în largul lui, atât sportiv cât și extra. Iar anul ăsta, în particular, cred că va fi o atmosferă mai specială la echipă, cu destul de mulți tineri. O să fie un an interesant, atât pentru el cât și pentru Sibiu.

    cu 3 ani în urmă (30.07.2020) Raspunde
  • uplifter :

    Toni
    Mie mi-a plăcut Toni, cred ca are un bun potențial și sper ca la Sibiu sa poate sa ajungă sa arate tot ce poate.
    De multe ori ma gândesc ca prea ușor se renunță la Cluj la tineri promițători pe care i-ai crescut si ii cunosti.

    cu 3 ani în urmă (30.07.2020)
    • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ:

      Prea ușor...
      Sicner, m-am gândit și eu la treaba cu prea ușor... primul lucru care mi-a venit în minte a fost, de fapt, să zic că nu trebuia să-l lase să plece...

      Dar pe urmă m-am gândit că poate chiar nu i s-ar fi putut da suficiente minute. Pentru Toni e important să joace cât mai mult la prima echipă, mai ales la vârsta asta. Dacă el la 18 ani prinde 10 minute/ meci pe teren (sau, de ce nu, și mai mult) ar fi minunat.

      Câteodată e o dovadă de ”ne pasă de tinerii noștri” să-i lași să plece acolo unde, cel puțin pe moment, le este mai bine. Și după cum am spus într-un comentariu anterior, cred sincer că Sibiul e un loc foarte ok din toate punctele de vedere.

      cu 3 ani în urmă (30.07.2020)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      de acord cu ambele comentarii ale tale
      doar ma intreb de ce la noi nu poate prinde aceste 10 minute?

      imi amintesc ca la prima intrare pe parchet mi-a lasat o impresie foarte buna, in special ca atitudine: artagos, energic, focusat. apoi a fost lasat pe banca.
      eu cred ca se poate asuma ceva mai mult risc, daca nu ai si meciuri in care sa poti putin experimenta si da minute tinerilor, atunci nu stiu cat de mare echipa esti, daca te chinui meci de meci, cum am facut noi de multe ori in ultimele sezoane.

      cu 3 ani în urmă (30.07.2020)
    • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ:

      De ce la noi nu 10...
      Cred că vom avea așa: Kuti, Vida, Grasu - principalii români (nu am uitat de Santa, dar pe el nu-l socotesc aici).

      Toni avea de concurat pe postul lui cu Toma Lungoci (care are un avantaj la fizic, fiind ceva mai înalt).

      Apoi, fac pariu că anul ăsta o să-i vedem la echipa mare pe:

      - Tudor Somăcescu. Da, la vârsta de 15-16 ani la echipa mare... cred că la ce poate el ca jucător și mental are șanse chiar la vârsta asta la echipa mare.
      - Modibo Diaby. Are deja 17 ani, are fizic, potențial la fel. E momentul să-l vedem la joc la echipa mare și să-i facem buletin de Cluj :-)

      Cam aici cred că s-ar împărți cele până la 10 minute ale lui Toni - între Toma și Tudor și Modibo.

      cu 3 ani în urmă (30.07.2020)
    • BC CSU Sibiu gyke:

      @hunter
      hai sa vedem...
      eu l-as scoate si pe Kuti, ca sa comparam doar U23...
      Normal ar fi fost Vida si Grasu optiunile 1 si 2, probabil Lungoci 3; Rotaru ar fi fost al 4 lea. Doar ca daca ne uitam si pe posturi, Rotaru e SG, Lungoci PG si Vida si Grasu SF. Deci din perspectiva asta ar fi putut fi in lot, ca roman in spatele lui Kuti pe pozitia 2, dar cu avantajul de a fi U23.
      La Sibiu, optiunile 1 si 2 vor fi Lucas si Aurica, iar apoi vin Rotaru si Stan. Din perspectiva pozitiilor avem Lucas SG, Aurica SF, Rotaru SG si Stan PF.
      Teoretic are un mic avantaj la Sibiu, poate chiar mai mare daca tinem cont ca Aurica vine dupa un sezon macinat de accidentari si operatie la umar in martie. Asa ca are intr-adevar sanse ceva mai bune la Sibiu de a avea mai multe minute.
      Apoi da, Dan e diferit ca temperament de Silva, asa ca aici va avea mai multa liniste. Pe de alta parte, va pierde antrenamentele cu Vujosevic.
      In ce-i priveste pe Somacescu si Diaby, eu zic ca ramane de vazut, primul a umblat la o gramada de academii vara asta, fiind posibil sa plece afara, iar al doilea mie mi se pare prea mic de inaltime vis-a-vis de skillurile pe care le are. Dar poate ma insel eu...

      cu 3 ani în urmă (30.07.2020)
    • Vulturii alexpopa29:

      Juniori
      Cred ca vor aduce mai multe nume din pepiniera proprie anul asta, mai ales ca in cazul in care peste un an pleaca grasu la colegiu, au nevoie de jucatori care sa fie obisnuiti cu echipa mare

      cu 3 ani în urmă (30.07.2020)
    • Vulturii alexpopa29:

      Juniori
      Cred ca vor aduce mai multe nume din pepiniera proprie anul asta, mai ales ca in cazul in care peste un an pleaca grasu la colegiu, au nevoie de jucatori care sa fie obisnuiti cu echipa mare

      cu 3 ani în urmă (30.07.2020)
    • CSM Târgu Jiu alin67:

      tudor somacescu
      Sper ca pe gorjeanul Tudor Somacescu sa-l vedem in alta echipa, intr-un campionat puternic, ca sa nu "moara" speranta ca altii care au jucat la Cluj (formati ca si Tudor pe la alte echipe). Copilul acesta chiar are potential, inaltime pentru un PG, atitudine, indemanare, sut, cam tot ce ii trebuie unui baschetbalist de valoare. Ar fi pacat sa-l "slefuiasca" prea mult Silvasan&Co.

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ:

      @alin67
      Deocamdată gorjeanul Tudor Somăcescu și-a găsit un loc în România la Cluj. A fost singura organizație care i-a oferit posibilitatea să se dezvolte atât ca persoană cât și baschetbalistic.

      A participat cu echipa în turnee europene, a jucat în campionatul intern, a avut contact și cu seniori de calitate.

      În plus, sunt absolut convins că nu-i displace să fie șlefuit de Silă & Co, mai ales atunci când ”co” = Dusko Vujosevic. Nu o dată a vorbit Dule în particular (în deiverse declarații) despre Somăcescu, așa că fii sigur că se preocupă în mod special de el.

      Altfel, da, la un moment dat va face pasul spre o echipă dintr-un campionat puternic. Pentru el în particular sper să fie Spania, dacă nu chiar la nivel de colegiu în US.

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ:

      @gyke
      Sper să n-ai dreptate legat de Somăcescu... măcar încă un an-doi mi-ar plăcea să-l văd la noi. Cred că ar putea să se dezvolte bine în continuare sub oblăduriea lui Dule. Ar avea două șanse, ori să plece la o academie în Europa ori la un colegiu în US. Cred că a doua variantă ar fi de preferat, dacă e să mă pronunț.

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    • CSM Târgu Jiu alin67:

      Tudor
      Era destul de "dezvoltat" cand a plecat de la Targu Jiu, de fapt, cand a ajuns la Cluj era cel mai bun din lotul lor. Din ce-am auzit, si n-am auzit de oriunde, anul acesta au tras de el de parca ar fi de fier, astfel ca mi-era teama de vreo accidentare. As exagera putin, dar nu prea mult, daca as spune ca a avut noroc ca nu s-a jucat in ultimele luni si s-a putut odihni si el putin. Nu cred ca la Cluj se doreste formarea vreunui jucator sau propulsarea lui spre baschetul mare. Poate ma insel, insa am exemplul lui Kuti, venit la Cluj la fel ca Tudor, pe la 13 ani, care nu pare sa fie pe un trend crescator, 10 ani mai tarziu. De aceea, imi doresc si mi-am exprimat aceasta dorinta acum multi ani, cand facea parte dintr-o echipa formidabila creata de Gliga (din pacate si-a rupt mana chiar inaintea finalului ultimului sezon jucat la Targu Jiu), imi doresc deci, sa plece cat mai repede intr-o tara cu baschet adevarat.

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ:

      Dezvoltarea...
      e un proces continuu.

      În primul rând, este evidentă frustrarea ta că a plecat de la Tg Jiu și a mers la Cluj. Pui problema de parcă l-a obligat cineva să meargă la Cluj. Sau că pe părinții lui i-a obligat cineva să aleagă pentru copilul lor. E ridicol.

      ”S-a tras de el ca și cum ar fi de fier”. Dincolo de exagerarea plastică, dacă ai impresia că la academiile serioase se freacă menta ești insuficient informat. Copilul e la Cluj ca să învețe carte și să învețe baschet. Nu e la Cluj ca să facă un antrenament pe zi și restul timp liber. Ce muncește acuma o să culeagă tot restul carierei (care sper să fie una strălucită) și tot restul vieții.

      ”Nu cred ca la Cluj se doreste formarea vreunui jucator sau propulsarea lui spre baschetul mare.” De aici încolo nu merită să mai analizez ce ai spus, fiindcă nu-mi pierd vremea cu prostii.

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    • CSM Târgu Jiu alin67:

      da...
      Esti prea destept ca sa-ti pierzi vremea cu prostii (neavand diacritice poate ai fost de-a dreptul elegant si m-ai facut si prost, dar nu e nicio problema). N-am nicio frustrare, pur si simplu imi doresc ca acest copil sa reuseasca. Poate imi dai vreun exemplu de jucator format sau lansat de "academia" clujeana in ultimii 10-15 ani. Sau poate nu. Oricum, imi pare rau ca m-am bagat in discutie, stiam ca doar in partea aceea de tara oamenii sunt informati si se pricep la baschet, dovada ca doar voi scrieti sau aveti voie sa scrieti. Restul, prostii si/sau prosti. Promit sa nu mai fac.

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    • CSM Târgu Jiu alin67:

      corectare...
      De fapt aveai diacritice, dar puteai sa fii subtil, nu?

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    • WIzzu:

      @alin67
      apropo de jucatori lansati la cluj, dupa ce si-au facut aici junioratul, integral sau partial si sunt activi in lnbm. poate ai auzit de tudor gheorghe, ciotlaus, dragoste, corpodean, baciu, mario lazar, pe berculescu chiar ar trebui sa-l stii. mai pune-i pe cei recent retrasi, brosser, muresan, abu teir. sau pe cei care au stat mai putin aici dar totusi au invatat ceva si la cluj, fometescu, amedeo casale. iar in generatiile de dinaintea lor, lapuste, silvasan, grunwald, dumitrescu, chetreanu, pasca, jucan. enumerati la intamplare si numindu-i pe cei care mi-au venit in minte, scuze celor omisi. altfel, numai bine!

      cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca C S :

    Toni
    Și eu cred că este benefică pentru el plecarea la Sibiu, unde poate să prindă minute bune. Poziția 2 la noi este super acoperită. Ar fi avut puține șanse să joace. Problema este că „U” are mulți tineri cu potențial și se pare că problema asta va fi și în viitor spre bucuria noastră. Cred că dacă s-ar putea introduce un sistem de împrumut, ca și la fotbal, a tinerilor jucători ar fi benefic și pentru club și pentru baschetul din Romania. Sunt cluburi care nu au de unde să promoveze jucători U23 și pentru jucătorii de perspectivă să joace meci de meci în LNBM ar fi benefic pentru dezvoltarea lor, mai mult decât evoluția în L1.

    cu 3 ani în urmă (30.07.2020) Raspunde
  • Venus :

    Dezinteres
    Ce antrenor principal, secund, tertz, preparator fizic, bagator de seama,etc. de la vreun club de seniori din LNBM a fost prezent in ultimii 3 ani la vreun turneu final U18 sau U20?
    E o gluma caraghioasa asta cu sunt cluburi care nu au de unde?
    Cine e interesat gaseste o gramada de tineri la nivel de juniori sau chiar si in Liga 1.
    Dar interesul pe subiect este zero!
    Se invart 20 de nume care sunt recomandate de 3 agenti si asta e tot.
    Zero cautari, zero selectie.
    Doar cateva echipe cu pepiniera proprie, de fapt doar una.
    In rest somn usor.
    Dar se plang ca jucatorii romani sunt scumpi
    Daca pastrezi artificial o baza de selectie redusa atunci devine si scumpa si anemica.

    cu 3 ani în urmă (31.07.2020) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca vass bela :

    Da, este dezinteres
    in cresterea si promovarea tinerilor, UBT produce pe banda rulanta, dar se pare numai pt altii ( exceptie, Kuti ) . Cum nu primeste nimic pt tinerii plecati, nu m-ar mira daca patronatul ar hotara reducerea cheltuielilor la copii si juniori si axarea pe strictul necesar, cum fac altii . Ca doar n-o sa fie mult timp fraierii tarii, adica bagi bani si acorzi toate conditiile la nivel de copii si juniori, iar altii culeg roadele, fara sa dea ceva bani, cum ar fi normal ( o taxa de formare, cum exista la fotbal spre ex ) . PS . Un alt adevar este si " apetitul " lui Silva pt promovarea tinerilor cu simtul lui pedagogic desavarsit , asa ca ...

    cu 3 ani în urmă (31.07.2020) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca C S :

    Dezinteres
    Nu cred că la această oră este vorba de dezinteres pentru creșterea copiilor la „U”. Chiar am urmărit grupele de vârstă de la U14 în sus și pot să afirm că pe lângă „vârfurile” care au fost amintite sunt o serie de tineri care promit. Există o emulație în rândul tinerilor, la nivelul orașului, în ceea ce privește baschetul și avem și niște antrenori tineri, dedicați. Dule chiar este foarte interesat în creșterea generațiilor viitoare. Toată lumea însă vrea rezultate și, la această oră rezultatele se pot obține cu jucători străini. În această situație este dificil să dai minute la toți tinerii de perspectivă și atunci alegi dintre aceștia pe cei care să facă pasul la prima echipă. Ce faci cu ceilalți? Dacă te gândești la viitorul lor îi lași să plece la alte echipe unde li se oferă minute. Problema principală este modul în care ar trebui gestionată această situație de clubul nostru, pentru că după cum scriam vin din urmă și alți tineri cu potențial.
    După cum a remarcat cineva, alte cluburi ori nu sunt interesate, ori nu au capacitatea financiară să crească jucători și atunci „U” de ce să nu profite de acest lucru. Poate greșesc și de aceea mi-ar face plăcere să aud și alte păreri pe această temă.

    cu 3 ani în urmă (31.07.2020) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca vass bela :

    CS,
    Am zis dezinteres la celalate cluburi, ba am si subliniat, ca la UBT se investe la toate nivelele, incepand de la copii . Problema e ca altii culeg roadele fara sa achite nimic pt formarea tinerilor, si atunci rezulta intrebarea, e corect/eficient sa producem pt altii ? Doar nu suntem un club de binefacere, nu ?

    cu 3 ani în urmă (31.07.2020) Raspunde
  • BC CSU Sibiu gyke :

    academie
    Daca exista vreun club din Romania care sa poata folosi termenul de academie pentru sectia de juniori, atunci acela nu poate fi decat U BT.
    Felul in care si-au canalizat eforturile si investitiile in ultimii ani dovedeste acest lucru.
    Din exterior, la momentul actual, singura problema pe care eu o intrevad este cea de implementare a rezultatelor obtinute. Aici sau nu si-au definit bine planul sau nu reusesc pre bine sa-l puna in aplicare. Nu sunt eu in masura sa stabilesc, dar asa vad din exterior. Destul de usor sunt lasati sa plece la sfarsit de juniorat niste tineri foarte talentati.
    Pe de alta parte, cred ca un exemplu interesant de studiu este Nandor Kuti. Dupa mine, el si-a atins maximul de pana acum la Eurobasket cand a fost responsabilizat si folosit ca PG, postura care raportata la varsta/experienta lui si-a insusit-o foarte bine. Apoi la club s-a rupt ceva, a ramas cumva in acelasi rol modest care il are si pana azi. Senzatia mea este ca nu a fost deloc ajutat sa-si maximizeze potentialul in ultimii 3 ani.
    Dar inca odata, eu sunt suporter si posibil sa ma insel.

    cu 3 ani în urmă (31.07.2020)
    • CS Universitatea Cluj-Napoca TitiAcs:

      De acord cu tine
      In plus aș vrea să adaug faptul că a avut ceva accindentări ( despre Kuti e vorba ), probabil din cauza supra solicitării. Ani la rînd băiatul ăsta nu a avut vacanță. După campionat urma lot juniori, lot tineret, lot mare. "Norocul" lui a fost în anii în care U a fost eliminată în semifinale și a beneficiat de două săptămâni de vacanță :) . RASPLATA : anul trecut "mister" Costescu ( pe care l-am apreciat și apreciez ) a considerat de cuviință că trebuie suspendat. Eu sper să nu fie plafonare ci doar un episodic moment de lipsă a motivației.

      cu 3 ani în urmă (01.08.2020)
    Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!

Cele mai citite
Cele mai Comentate
Ultimele comentarii