CN U13 - Componența și locul de desfășurare al grupelor din cadrul Turneul 2
4 ani în urmăAndra Mandache, înaintea meciului din EuroCup: „În campionat nu au posibilitatea să-și folosească toate străinele”
4 ani în urmăBCM U Pitești câștigă a doua partidă consecutivă în propria arenă
4 ani în urmăSCM Timișoara, victorie categorică împotriva lui CSM Târgu Jiu
4 ani în urmăBC CSU Sibiu trece în mod clar și de CSM Focșani
4 ani în urmăTotalBaschet vă invită să lecturaţi opinia unui multiplu campion al României în legătură cu situaţia actuală a baschetului românesc. Unul dintre cei mai antipatizaţi jucători din România şi, indiscutabil, unul dintre cei mai buni baschetbalişti ai ţării, fie că vorbim despre talent, experienţă ori inteligenţă în joc, se destăinuie cititorilor noştri, aşa cum regretă că nu a făcut-o mai demult.
Cătălin Burlacu, fiindcă despre el este vorba, a explicat, cât se poate de deschis, ce părere are despre sportul cu mingea la coş din ţara noastră şi ne arată ce este greşit în această disciplină. Ne-am propus să-l întrebăm pe unul dintre cei mai valoroşi baschetbalişti români ai momentului, dacă îşi propune să joace pentru echipa naţională de seniori a României, una care, protivit declaraţiilor preşedintelui FR Baschet - Carmen Tocală, îşi propune calificarea la turneul final al Campionatului European de baschet masculin din anul 2013. Pentru a obţine un astfel de rezultat, o echipă naţională, indiferent cum se numeşte ea, are nevoie de cei mai buni baschetbalişti în teren. Indiferent că este iubit sau hulit, Burlacu trebuie ascultat întrucât este jucătorul care şi-a pus în mod ireversibil amprenta asupra Diviziei A, în ultimul deceniu şi mai bine. Faptul că a înaintat în vârstă, nu ar trebui să reprezinte o problemă. Toate echipele naţionale de pe planetă joacă cu sportivi experimentaţi, pentru că ei aduc un plus de valoare şi de siguranţă atunci când aceste calităţi sunt esenţiale.
Dacă ai fi chemat la naţionala României, ai onora convocarea ? Te-ar tenta o revenire ?
Nu ştiu ce să zic. Nu mi s-a părut ok cum mi s-a desfăcut contractul de muncă la naţionala României, printr-un singur telefon, şi la modul cum m-au abordat: în timp ce mă suspendau, mă şi chemau la lotul naţional. Eu nu am văzut acest lucru niciunde în lume. Cum e posibil ca străinii să vină la tine şi să îţi spună: "Nu au respect faţă de tine. Tu care ai făcut ceva pentru baschetul din România. La mine în ţară nu se făcea niciodată acest lucru".
~Discuţiile astea despre lotul naţional au loc între o cafea şi în parcare sau între o plimbare uşoară spre autocar~
Crezi că vârsta ta a fost problema ?
Sunt foarte multe echipe care joacă finale de campionat, finale de Euroligă şi au în componenţă jucători peste 30 de ani. Staţi puţin, despre ce vorbim aici? Vorbim despre calitate sau despre sacrificiu? Eu nu am ştiut cum să o iau când, acum trei ani, am fost anunţat printr-un telefon că renunţă la noi pentru că o să vină tineri. Nu am ştiut cum să o iau, ca pe un sacrificiu sau cum? Intraţi pe FIBA Europe, luaţi statisticile României în ultimii ani şi uitaţi-vă pe ele. Nu ştiu pe cine am deranjat. Adică vin din Italia, acolo unde nu cred că am făcut de râs pe nimeni din România, şi constat că nu mai fac parte din lotul naţional. Nu există o strategie clară. De fiecare dată se spune că avem o şansă, însă batem pasul pe loc, ba pe timp scurt, ba pe timp lung. Nu este nimic foarte bine pus la punct. E un fel de hei-rup care se încearcă odată la doi ani şi, de fiecare dată, e sortit eşecului. Nu există o strategie clară pe 10 ani în care să apucăm să creştem, să punem cărămida jos la bază, la temelie, şi să construim pentru ca, doar apoi să vorbim despre club şi calificări. Este ceva ad-hoc în care se stabileşte că putem ajunge, că se poate şi, până la urmă, nu rezolvăm nimic, dar "am încercat". Nu aşa se pune problema. Nu se acordă timp. Toate discuţiile astea despre lotul naţional au loc între o cafea şi în parcare, între o plimbare uşoară spre autocar sau între persoane care se cunosc şi au făcut parte de mult timp dintr-un anumit club, într-o anumită organizaţie. Nu ar fi o problemă pentru mine, căci mereu a fost o mândrie să reprezint culorile naţionale, însă nu ştiu exact, şi nimeni nu ştie, pe ce stăm, care este baza, de unde pornim. Nu aş spune niciodată "nu" unei convocări la naţională. Plus de asta, nu am fost accidentat toată viaţa mea şi îi mulţumesc lui Dumnezeu că m-a ţinut pe picioare. Sunt unul dintre puţinii jucători care au făcut carieră fără accidentări. Nu m-am dat la o parte niciodată. Dar, ce se vrea defapt ? Să zicem că ne calificăm la EuroBasket şi ce se întâmplă peste 2-3 ani? Problema este mult mai complexă. Ne-a rămas moştenire, de la Toni (nr. Alexe), Tordai, Scobai, Alecu să jucăm în Divizia A valorică. Şi ce am făcut? Am stat în Divizia A până să picăm în Divizia B. Cu toate că atunci eram mult mai talentaţi, generaţia noastră cu Lăpuşte, Stănescu, decât cea de acum. Nu ştiu exact, e părerea mea, poate greşesc, dar nu poţi să îl pui pe Chetreanu în primii cinci, la lotul naţional. Dacă joc eu 1 tot îmi dau seama mai bine despre ce e vorba.
~Copilele care s-au plâns că nu sunt respectate la loturile naţionale au avut c**** că au ieşit în faţă~
Să înţeleg că răspunsul la întrebarea precedentă este da ...
Revenind doresc să spun că am deschidere pentru o revenire la naţională, însă nu ştiu ce se încearcă. Adică nimeni nu vine cu un proiect viabil. Încercăm un hei-rup acum şi ce se întâmplă apoi? Toate ţările care vor o minimă dezvoltare vin cu un proiect, minim pe 10 ani. Au venit sârbi experţi la noi în ţară şi au pus problema la fel, pe 10 ani, de la U12, U14 şi U16. Însă au fost trimişi înapoi, pentru că, nu domnule, ştim noi mai bine. Plus scandalurile de la juniori, mă refer la copilele de anul trecut care s-au plâns că nu sunt respectate la loturile naţionale, că nu sunt tratate aşa cum trebuie şi se simt prost, vreau să spun că au avut c**** mari că au ieşit în faţă şi au vorbit. Aşa să scrii: noi nu am avut c****** astea. Noi am mârâit puţin pe la antrenamente şi pe la hoteluri, pe unde stăteam cu verile, şi, care avea gura mai mare, era îndepărtat. Ăsta e adevărul.
Ok, mă duc la lot. Mă dau peste cap, mă lupt. Sunt o grămadă de jucători împotriva cărora am jucat. Nu am nicio problemă. Am experienţă, slavă Domnului. Dacă aş putea să o las eu tinerilor acestora, aş lăsa-o în secunda doi. Dar ce facem? Mă suni, îmi dai un şut în cur după tot ce am făcut ?
În ciuda acestor lucruri sunt mândru că am jucat în naţionala României şi toată viaţa mea voi fi mândru, pentru că mi-a plăcut.
foto 1: agenda.ro
foto 2: fibaeurope.com
foto 3: adevarul.ro
19 comentarii la aceasta stire:
jos palaria
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) Raspundeadevarul gol golut. bravo, cata!
!
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) RaspundeRespect Catalin Burlacu, foarte adevarat!
cur
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) Raspundedeclaratie demna de lider.....in plus nu intele..cenyurati cuvantul cacat si sut in cur ramane?sunteti tari.tot mai aproape de cancan
mda
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) RaspundeProbabil ca parerile lui sunt impartasite de toti "batranii". Dar asa e cand te apuci sa-i dai cu intinerirea in loc sa ai grija ca tineretul ala sa aiba valoare, sa castige experienta jucand alaturi de niste lideri, sa ai antrenori care au habar de ce inseamna sa conduci o nationala. Nu cred ca era rau ca alaturi de Vlad Moldoveanu, Nicoara si Capusan sa fie in teren si Burlacu, Stanescu, Carutasu ... . Acum in teren avem o groaza de jucatori "tineri", de umplutura, fara vointa, fara tehnica, tari in a da declaratii, capabili sa joace doar un sfert binisor si care se plimba pe teren si cam atat. Poate macar ii mai ambitioneaza putin ce a zis Burlacu.
fara cuvinte
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) Raspundedeclaratie demna de '' omul '' Burlacu
@atomtörpe
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) RaspundeE vorba de coaie, nu de rahat dom`le.
Omul Catalin Burlacu
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) RaspundeDragi toti cei care il acuzati ,il injurati si il blamati pe Catalin.Daca veti fi de acord cu ceea ce a afirmat Catalin mai sus , atunci rezulta faptul ca acest om/jucator de baschet este echilibrat , cunoaste si stapaneste aceasta meserie.
Pai atunci cum poate acest om sa aiba un caracter "mizerabil" atunci cand joaca impotriva echipelor pe care le sustineti si este un tip cu "caracter" in momentul in care afirma cele de mai sus?
Cred ca trebuie sa va revizuiti "evaluarea" fata de acest om si sa-l priviti pe unul care lupta si se sacrifica ptr. sport si ptr. echipa din care face parte.
Sus capul Catalin ( ca intotdeauna ) si dovedeste aceeasi tarie de caracter ca si pana acum.
@cione77
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) Raspundeyou've got it all wrong dude. eu nu-l ador sub tricolor si il antipatizeaz la asesoft. In interviu spune niste lucruri corecte si generale, observabile de mii de spectatori, nu cred ca a socat pe nimeni plus niste aprecieri golanesti, uzuale la el.
oricum vad ca sunteti in admiratie ca v-a spus ca tinerele componente ale lotului national de baschet feminin au coaie. felicitari si sper sa le explicati articolul si copiilor care il au ca model pe "capitan"
@cione77
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) RaspundeDaca C.B. te-ar cita:
"Sus capul Catalin ( ca intotdeauna ) si dovedeste aceeasi tarie de caracter ca si pana acum" - cione77
ar face-o asa:
"Sus capul Catalin si arata ca ai coaie" - burlacu
de acord, fara respect!
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) Raspunde@cione77. Impartasesc viziunea lui Burlacu si sunt de acord cu el. Recunosc ca este un sportiv exceptional si un om inteligent insa comportamentul antisportiv si murdar, aratat de nenumarate ori de el pe teren, ma face sa simt o antipatie enorma fata de el.
suporteri precum ciupercile
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) RaspundeMa distreaza sa vad cati oameni scriu DOAR ca sa se ia intr-un fel, orice fel, de Burlacu, si cum sunt echipe si meciuri unde niciunul dintre acestia nu scoate vreo litera :). Asta ma face sa cred ca majoritatea nici macar nu sunt suporterii unei echipe ci mai mult apropiatii cuiva din conducerea vreunui club. Va astept sa comentati meciurile si comentariile proprilor echipe si jucatori. Am cateva subiecte: Mircea Cristescu singurul presedinte de club in comitetul executiv al federatiei (plus echipa cu cele mai multe amanari de meciuri in momente "dificile" - cosurile se rupe, jucatorii se imbolnavesc subit o data pe an in grup), Dragusin si protectia din partea arbitrilor si federatiei care nu indraznesc sa-i dea fault tehnic, scandarile jignitoare sau rasiste ale galeriilor din Ardeal si ca sa ne intoarcem la subiectul Asesoft cotul intentionat dat lui Vlahovic de golanul de Martinic despre care nimeni nu a avut ABSOLUT nimic de comentat. Mai aveti sa ziceti ca Burlacu nu are dreptate si ca nationala are un lot excelent :).
@"cronicar"
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) Raspundeiti spun eu de la ce se trage antipatia aia.. din faptul ca nu este jucator la echipa ta favorita sau a orasului tau. nu-i nevoie sa-mi raspunzi. n-am nici timp nici chef sa ma contrazic aiurea cu cineva. aveti dreptate, caracter infect, loveste, injura, dar observi ca aceasta chestie va intereseaza doar pe voi, ardeleni, timisoreni.. din punctul meu de vedere atata timp cat il vad practicand un baschet de calitate la ploiesti si mai aduce si titluri, este perfect. nu am de gand sa ma insor cu el. numai bine
LOL
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) Raspunde@ploiesteni (in corpore): sunteti din orasul lui Nea Iancu totusi...si oameni inteligenti dupa cum va exprimati...chiar nu va suna nicicum proverbul ala cu "Daca toti iti spun ca esti beat du-te si te culca?"
Vad ca insistati in continuare pe "conspiratia nationala" a tuturor impotriva asesoftului si a reprezentatilor lui. Nu v-ati pus niciodata problema ca poate "conspiratorii" au dreptate si alde Iacobescu nu, este? :)
OK, sa traiti bine in continuare, leganati-va in continuare cu ideea ca toti sunt de fapt invidiosi pe galacticii vostri si asta fara nici o legatura cu modul in care -de multe ori, nu intotdeauna! - s-au obtinut performantele acolo. :)
micinic si gherdan
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) RaspundeVa bateti joc de munca voastra tolerand un limbaj de mahala pe site-ul vostru. Veti avea parte de sustinatorii pe care ii meritati: analfabeti, violenti in limbaj (si cred ca nu numai). Ati demarat bine in opinia mea site-ul dar ati esuat intr-un splendid OTV baschetbalistic. Jalnic ! Probabil doreati sa ajutati echipele ardelene. Nu asa le ajutati. Daca nu ai bani si politica coerenta in conducerea unui club puteti voi scrie orice pe acest site. Veti esua intr-o foaie sportiva comunala de genul Prosport a lui Becali. Complexul de persecutie ancestral implacabil insa a prevalat. Asta e ! Voi sunteti totalbaschet ardeal.
@tarabostes:
cu 13 ani în urmă (13.01.2012) RaspundeCu toate că mi-am dat seama că nu am nicio şansă să port o discuţie cu tine, pentru că tu orice ar apărea pe acest site numai complot împotriva Asesoftului vezi (asta în condiţiile în care ţi-am răspuns suficient de argumentat de fiecare dată şi la subiect) am să îţi răspund cu o întrebare: Crezi că mie şi lui Gherdan ne face plăcere când citim cum oamenii se jignesc şi se atacă între ei deşi nici măcar nu se cunosc? Ce vrei să fac? Să o fac pe miliţianul între voi? Dacă unii nu ştiu decât să jignească eu ce să le fac? Eu să îi educ? Tu vii şi mă acuzi că sunt pro Ardeal. De ce? Pentru că prezint poziţia unui jucător emblematic pentru baschetul românesc (nu ardelean) şi pe care îl admir şi respect pentru că a realizat nişte lucruri deosebite în şi pentru baschetul românesc? Îţi spun eu că nu mă interesează cine câştigă şi cine pierde atât timp cât se întâmplă în condiţii normale. Ce vrei mai mult? Am recunoscut când am greşit dar ţie nici atunci nu ţi-a convenit. Nu m-ai crezut, ba chiar m-ai acuzat. Dacă nu-ţi convine nu mai intra pe acest site. Oricum, în opinia ta, ce face TotalBaschet e pro Ardeal şi împotriva restului ţării. Orice, absolut orice se întâmplă pe acest site.
@totalbaschet
cu 13 ani în urmă (15.01.2012) RaspundeIntre noi fie vorba, limbajul nu e chiar de mahala. Pe contestatari ii deranjeaza expresii de genul asehoti - chiar daca e demonstrat ca sunt - si "macelarul Burlacu" despre care se stie ca e. Lasati, va rog, piata (agora) libera. Asta e rolul ei sa dezbata. Si cu cat dezbaterile sunt mai aprinse cu atat sunt mai interesante. Cu timpul o sa invatam sa schimbam injuraturile cu ironii. Sau poate n-o sa invatam. Dar asta e esenta libertatii de expresie. E si o recomandare a curtii europene care suna cam asa: nu discutiile calme si civilizate, ci cele deranjante, dure, asta reprezinta esenta libertatii de expresie. Intre noi fie vorba: mai bine ne "injuram" aici decat in salile de sport. Sa fim seriosi... credeti ca daca l-as intalni face-on pe suporterul lui peste sau pe don ramon m-as lua la bataie cu ei? Nici vorba. Tocmai pentru ca ne-am ars "dusmaniile" aici. Asadar, eu cred ca dezbaterile acestea edezamorseaza. Cu conditia sa avem mai mult de 2 neuroni. Si am sa va dau un singur exemplu. sambata, dupa meci, Dado a venit in baruletul de langa sala. Era plin de suporteri uisti. Nimeni nu se gandea ca ar trebui luat la bataie. Si ca sa nu spuneti ca asta s-a intamplat pt ca am castigat, sa stiti ca Dado intra in bar si anii trecuti dupa ce asehotii castigau la Cluj cu ajutorul arbitrilor.
@Burlacu
cu 13 ani în urmă (15.01.2012) Raspundesi apropo de articol. Nimeni nu i-a pus la indoiala valoarea lui Burlacu in teren. Problema e comportamentul lui. Nu e un exemplu pt cei tineri caracterul pe care il are. Asta ar putea fi invatat de la Tenter, de exemplu. Insa ca jucator e clar ca a fost o imbecilitate "concedierea" de la nationala. A lui si a altor batrani.
Pampers a prevazut scandarea de sfarsit.
cu 13 ani în urmă (15.01.2012) RaspundeBineinteles ca nu s-a fluierat fault.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/400508_273613126035178_150215801708245_804543_781663570_n.jpg
ca si fan a lui U...
cu 13 ani în urmă (16.01.2012) Raspunde...o spun: burlacu are partial dreptate. este unul din cei mai buni basketbalisti romani. dar ca sa fii cel mai bun, trebuie sa ai si un anumit iq...din pacate burlacu aici este deficitar. dreptate are pentru ca intr-adevar la nationala nu este nici o strategie pe termen lung. burlacu a fost alungat (greseala mare), krstanovic nu a fost adus, ca si playmaker jucam cu chetreanu (care in epoca tab baldwin era rezerva, iar acum e starter din lipsa de alternative mai bune) etc. faptul ca avem o federatie incompetenta se reflecta in nivelul calitatii basketului la sportivii romani. de altfel performantele unei echipe depind in mare parte de buget (sau de arbitrii in cazul asesoft). din pacate in afara de moldoveanu, nicoara si mai nou tibarna, basketul romanesc nu are pe nimeni. nu cred ca burlacu nu ar fi fost de ajutor nationalei. dar pe de alta parte burlacu este un caracter infect si practic el in calitate de hot striga hotii. el a beneficiat tot timpul de tratamente preferentiale, nu a fost suspendat cand un control antidoping nu a iesit bine, are in majoritatea cazurilor sprijinul arbitrilor etc. deci nici asa nu e bine:). adevarul este, ca de obicei, undeva la mijloc. dar daca eu as fi fost selectioner al echipei romaniei, burlacu sigur era printre cei convocati!
Este necesar să vă autentificaţi pentru a putea introduce comentarii.
Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.
Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.
După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!