„Îmi spuneam că pentru CSU, orice sală e prea mică”. Afirmația îi aparține Gabrielei Vișan și descrie foarte bine ceea ce am văzut în ultimii ani la Sibiu. Sala Transilvania este mereu arhiplină, suporterii sunt pasionați și gălăgioși, iar atmosfera este cel puțin la fel de intensă ca spectacolul de pe teren.
Călătoria până în acest punct nu a fost ușoară, iar factorii pentru care sibienii apreciază echipa de baschet sunt multipli. Însă, un mare merit îl au cei care s-au ocupat de partea de PR și marketing a clubului, aceștia reușind, prin diverse proiecte, să aducă nu doar fanii la sală, ci și parteneri alături de organizație.
Despre activitatea pe acest plan am discutat cu Gabriela Vișan, care se ocupă din 2014 de imaginea lui BC CSU Sibiu și de felul în care această formație se implică în comunitatea locală. În prima parte a interviului, am parcurs foarte rapid principalele proiecte și inițiative ale sibienilor în acest sezon.
În ultimii ani, BC CSU Sibiu s-a implicat mult pe partea de marketing și PR, abordând, an de an, strategii tot mai atractive pentru suporteri și parteneri. Am încercat în permanență să ne reinventăm, să dezvoltăm campanii noi, să ne implicăm și în comunitate și tot ceea ce am reușit s-a datorat faptului că suntem o adevărată familie. În jurul acestui cuvânt gravitează întreaga comunitate galben-albastră și, deși performanțele sportive sunt mereu pe primul plan, dragostea, devotamentul și loialitatea tuturor membrilor ei s-au dovedit mereu fundamentul a ceea ce simțim și cum rezonăm, atunci când suntem cu toții împreună. În plus, familia BC CSU Sibiu ne-a creat mereu un mediu favorabil pentru a dezvolta o mulțime de campanii și proiecte.
După un sezon anterior extraordinar, din toate punctele de vedere, familia galben-albastră și-a propus să fie FANtastică. Pornind de la faptul că avem cei mai atașați suporteri, ne-am dorit să ”exploatăm” această parte care ne diferențiază și să îi dăm un nume acestui sentiment. Suntem mulți, extrem de pasionați și am dovedit mereu că suntem și foarte uniți: 1480 de abonați, aproape 40 de parteneri și finanțatori, peste 45 de voluntari, la care se adaugă 200 de juniori, familiile lor, și evident sportivii și staff-ul.
Ca în fiecare sezon, am avut multe proiecte în derulare și probabil, cel mai mare câștig a fost faptul că ne-am implicat și mai mult ca în alți ani, în ceea ce înseamnă comunitatea în care ne dezvoltăm. Credem că esența e să transmiți acest spirit de echipă în comunitate iar BC CSU Sibiu a reușit cel mai bine acest lucru, în sezonul 2019/2020. Am lucrat mult pe tot ceea ce înseamnă experiența suporterilor la meciurile de baschet, iar aici, un aport important a venit din partea voluntarilor noștri. Suntem un club mic, o mână de oameni, dar am avut un sprijin extraordinar din partea a peste 45 de voluntari pe care ne-am putut baza, mai ales pe parte de marketing, promovare, organizare, etc. Nu cred că am fi putut reuși nici măcar jumătate fără ei și le sunt extrem de recunoscătoare fiecăruia în parte. Așadar, am avut tot felul de evenimente, în afara meciurilor de baschet. Sezonul l-am început împreună cu suporterii și partenerii noștri, la Autoklass Sibiu acolo unde am dat #Unbox noului sezon, am continuat să ne întâlnim cu suporterii în locațiile partenerilor, la DAbo, Carrefour, Decathlon, CineGOLD și nu numai. Am încercat să dezvoltăm un pachet consistent de beneficii pentru suporterii abonați, iar parteneri precum Andu, DAbo, Sucre, Naturo Juice, au răspuns pozitiv demersului nostru. Am încercat, meci de meci, să oferim suporterilor o experiență care să includă mai mult decât spectacolul sportiv. Am avut o mulțime de concursuri cu premii oferite împreună cu partenerii de la Casa Pariurilor, Decathlon, Aria.
Posted by BC CSU Sibiu on Tuesday, September 24, 2019
În sezonul acesta am derulat mai multe campanii și probabil cea mai longevivă și constantă fost ”Marchez cu Inima Sus”, desfășurată împreună cu Asociația Sus Inima, care oferă sprijin persoanelor cu afecțiuni oncologice. Practic, abonații noștri, care nu ajungeau la meciuri din diferite motive, ne anunțau, iar locul lor era oferit unui alt suporter. Biletul nu era revândut, ci oferit, în baza unei donații, Asociației Sus Inima. Apoi am avut Licitația celor 12 maiouri de joc ale băieților, pentru 12 cauze speciale. A fost o adevărată ”bătălie” pe maiourile jucătorilor noștri, suporterii au fost extrem de activi și ne bucurăm că am reușit să facem bine împreună-noi cei din familia galben-albastră.
Sezonul acesta, așa cum am mai spus, am reușit să strângem lângă noi 1480 de suporteri abonați și 38 de parteneri, iar în vară încercam să găsim modalități de a-i pune în legătură. Am identificat o problemă reală pentru partenerii noștri în ceea ce privește forța de muncă și astfel că s-a născut ideea proiectului CSU Sibiu Job Hunters- Pick and roll your career. Practic, partenerii ne anunțau joburile vacante, noi le promovam în social media iar în cadrul unui concurs, unul dintre suporteri câștiga o zi de internship la o companie parteneră. Știu ca Marquardt a spart gheața în acest proiect, iar după ce suporterul nostru, defapt o suporteriță, a fost în internship, am vorbit cu ea și era extrem de încântată. Chiar era în căutarea unui loc de muncă, i s-a făcut o ofertă și urma să se decidă. Dar a venit pandemia astfel că lucurile nu s-au mai putut concretiza. Am fost extrem de încântată de proiectul acesta, l-am întrerupt o dată cu pandemia, era și firesc, dar nu am renunțat la el. Îl vom continua în noul sezon și sperăm să îl putem face și mai atractiv mai departe.
Nu în ultimul rând, la finalul lunii februarie am demarat o campanie dedicată special juniorilor clubului nostru. Sportivii seniori au fost mereu idolii micilor baschetbaliști, pentru mulți dintre ei ”motivele” pentru care s-au îndreptat spre baschet, astfel că ne-am dorit să cream o legătură și mai puternică între seniori și juniori. Am demarat campania printr-un antrenament comun al juniorilor cu parte din echipa de seniori și urma ca fiecare senior să facă săptămânal un antrenament cu o grupă de mici baschetbaliști ai BC CSU Sibiu. Am reușit să demarăm proiectul și să organizăm un singur antrenament, cu Lucas Tohătan antrenor. Iarăși, pandemia ne-a blocat proiectul, dar cu siguranță și această campanie va continua. Avem la Centrul de Copii și Juniori tot mai mulți tineri care se orientează spre baschet și merită încurajați și sprijiniți, conduși spre performanță și educați în spiritul CSU.
Înainte de începerea pandemiei, BC CSU Sibiu reușise să lanseze un nou proiect, prin care meciurile din deplasare ale elevilor lui Dan Fleșeriu urmau să fie transmise la cinematograful CineGold. Prin urmare, vestea suspendării campionatului a fost primită cu greu, însă deciziile au fost luate foarte rapid, iar un obiectiv al galben-albaștrilor a fost de a-i ajuta pe cei afectați cel mai mult de către COVID-19.
Ideea i-a aparținut colegului nostru Ionuț Georgescu și a fost primită cu mult entuziasm de familia galben-albastră. Suntem echipa cu cei mai mulți suporteri care urmau sportivii noștri și la meciurile din deplasare. Dorința lor venea, în primul rând, de la bucuria de a fi împreună, cât mai mulți, astfel că Ionuț le-a propus această idee partenerilor de la CineGold, care au și îmbrățișat-o. Primul meci transmis a fost cel de la Oradea și vreau să vă spun că eram în cinematograf și nu îmi venea să cred cât de mulți suporteri veniseră. Sala a fost efectiv blocată, la un moment dat, pentru că nu mai erau locuri. Părea că am un déjà vu ). Îmi spuneam că pentru CSU, orice sală e prea mică. Aveam experiențele cu sold out de la Sala Transilvania, de la meciurile de acasă, iar atunci trăiam un alt sold-out, la cinematograf. Urma să facem din asta o tradiție, iar următorul meci care trebuia să poată fi văzut la CineGold ar fi fost cel de la Steaua. Din păcate, nu s-a mai întâmplat. Știu că transmiseserăm invitația suporterilor, dar a doua zi apăruseră restricțiile legate de accesul spectatorilor în sălile de evenimente, astfel că, din responsabilitate pentru membrii familiei galben-albastre, am decis să anulăm.
Legat de suspendarea competițiilor, cred că vestea ne-a copleșit pe toți. Faptul că am anulat acel eveniment de la CineGold, înainte să se fi anunțat suspendarea competiției, ne-a dovedit că reacția noastră a fost cea corectă. În primă fază, cred că ne-am blocat cu toții, dezorientați de mersul lucrurilor. Ne-am concentrat însă energiile pe ceea ce se întâmpla la acel moment: toți ochii erau ațintiți pe sănătate și absolut totul a trecut pe planul al doilea. Pentru că ne vedeam în imposibilitatea de a mai organiza meciuri, pentru care atâția suporteri achitaseră abonamentul întreg, și pentru că perspectivele erau extrem de incerte, împreună cu colegii mei am decis să trebuie să implicăm în susținerea cadrelor medicale din Linia Întâi. Ne-am implicat în comunitate, unul din crezurile noastre, și astfel BC CSU Sibiu cred că a fost primul club sportiv care a oferit sprijin financiar sistemului de sănătate. Am redirecționat o sumă importantă de bani, provenită inclusiv din abonamentele suporterilor echipei noastre, către Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, pentru achiziționarea de materiale de protecție. Înainte de acest demers, am transmis o scrisoare deschisă tuturor cadrelor din linia întâi. Eram cu toții marcați de ceea ce trăiam și am simțit să trebuie să fim alături de ei, chiar dacă puteam face lucrul ăsta doar prin cuvinte. Știu că am plâns când am redactat-o și de fiecare dată când am recitit-o. Știu sigur că scrisoarea a ajuns acolo unde ne-am dorit, pentru că feedback-ul a existat și a fost copleșitor, din partea multor medici sau asistente, mai ales că sunt și suporteri ai echipei noastre.
🤔 Vreți să vedeți cine a realizat acest desen frumos? Accesați canalul de Youtube BC CSU Sibiu sau pagina de facebook a...
Posted by BC CSU Sibiu on Thursday, March 19, 2020
În ultimele luni, clubul sibian a încercat să stea aproape de suporteri, prin diverse inițiative, una dintre cele mai importante fiind Comunitate. Sport și Sănătate. Unitate. Prin intermediul acestui proiect, fanii din orașul de pe malul Cibinului au avut ocazia de a urmări interviuri cu persoane implicate direct în echipă, cât și cu altele ce activează în diverse domenii ce au tangență cu sportul.
A fost greu. Așa cum cred că a fost pentru toată lumea. Ne-am văzut obligați să ne oprim din tot ce iubeam mai mult să facem, din avântul și dorința de a face cât mai multe proiecte frumoase. Nici nu concepeam să aveam altă atitudine decât cea care avea în centru protejarea sănătății. Lipsa informațiilor referitoare la această pandemie ne-a pus în imposibilitatea de mai putea face planuri de marketing sau PR sau de a ni le continua pe cele déjà demarate. Am încercat, cât de cât, să menținem suporterii ”aproape”, în online, astfel că am postat câteva meciuri din arhivă, meciuri pe care sunt sigură că mulți s-au bucurat să le poată revedea. Am așteptat, cu sufletul la gură, o decizie de reluare a competițiilor, dar nu a mai fost cazul astfel că am demarat Campania Comunitate. Sport și Sănătate. Unitate, o campanie derulată strict online, sub forma unor interviuri video cu actorii importanți ai comunității galben-albastre. Am discutat alături de parteneri, sportivi, oficiali din sport sau administrație despre cum au trecut ei prin această perioadă de criză, despre dorul de baschet și cum va trebui să înfruntăm totul, mai departe, într-un climat cât mai apropiat de normalitatea pe care cu toții o cunoaștem. Campania continuă și acum și ne dorim să o menținem mai departe. În momentul în care vom reveni la normalitate, ea se va transforma și va avea un format săptâmânal, probabil sub forma unor studio-uri LIVE, în genul celor pe care le-am realizat în sezonul trecut, înaintea meciurilor din finală. Detaliile însă le vom anunța la momentul oportun.
Tot în această perioadă ne-am concentrat atenția pe parte de beneficii pentru suporterii noștri abonați și am reușit, cred eu, să venim rapid cu niște soluții de compensare a celor care au achitat abonament full season, deși sezonul s-a încheiat prematur. Practic suporterii noștri vor avea o reducere de 20 la sută din abonamentul din sezonul următor, au primit câte o mască #NuCedăm și iar reducerile pe care le aveau sezonul acesta, la cumpărături efectuate la partenerii noștri ANDU, DAbo, Sucre și Naturo Juice, au fost prelungite până în luna septembrie. Știm că nimic nu poate compensa bucuria baschetului pe care toți abonații o simt meci de meci, dar am considerat că o serie de beneficii este absolute necesară.
În ultima parte a interviului, Gabriela Vișan ne-a vorbit despre câteva din planurile pe care ea și colegii ei le au pentru următoarea perioadă, care va fi, cu siguranță, marcată de multă incertitudine.
Momentan lucrăm la strategia de marketing și PR pentru perioada următoare, punem idei pe hârtie și analizăm cum le putem implementa. Deocamdată incertitudinea ne pune în imposibilitatea de a trasa și termene foarte clare pentru proiectele pe care ne dorim să le derulăm, iar ceea ce pregătim sperăm să fie nu doar în online. Avem în vedere să sprijinim și să promovăm și mai mult Centrul de Copii și Juniori al Clubului nostru, după un an în care partea organizatorică a fost aspectul cel mai important al proiectului.
💛Juniorii BC CSU Sibiu abia au așteptat revenirea la baschet🏀 După antrenamente acasă și școală online, acum se...
Posted by BC CSU Sibiu on Sunday, June 21, 2020
Urmărim în ce măsura vom reîncepe competițiile și ne dorim din sezonul următor să ”ieșim” mai mult din sală, iar spiritul familiei galben-albastre să fie resimțit de sibieni ca parte din ei. E un principiu pe care ne-am propus să îl creștem sezon de sezon, pentru că numai așa vom reuși să valorificăm și mai mult brandul CSU Sibiu, făcându-l și mai atractiv pentru mediul privat. Ne dorim să continuăm ceea ce am început în urmă cu mai mulți ani, să strângem în jurul echipei companii private dispuse să investească în sportul de performanță.
Curând vom demara o campanie destinată suporterilor BC CSU Sibiu, împreună cu partenerii de la Decathlon, o campanie cu premii în mingi de baschet și care va avea ca finalitate un antrenament special pentru câștigători, pe terenul partenerilor noștri de la Decathlon Sibiu. Antrenamentul va fi coordonat de Alexandru Rubint, fost jucător al echipei noastre, actualmente antrenor al echipelor Under 14 și Under 18, calificate la turneele finale ale competițiilor de juniori.
Acest material încheie seria interviurilor realizate cu diferitele persoane care, prin munca lor, asigură bunul mers al lui BC CSU Sibiu.
*foto: Dragoș Dumitru/BC CSU Sibiu
Este necesar să vă autentificaţi pentru a putea introduce comentarii.
Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.
Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.
După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!